OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Har du tidigare erfarenhet av att jobba med administrativa arbetsuppgifter, är strukturerad och noggrann? Då kan denna roll vara något för dig!
Just nu söker vi en Administrativ & booking support till Swedbank i Sundbyberg. I denna roll kommer du att ingå i ett Fund Desk team som består av 3 personer.
Swedbank är ett värderingsstyrt bolag som lever sina värderingar; Öppen, enkel och omtänksam. Arbetskulturen är inkluderade och välkomnande. Varmt välkommen med din ansökan!
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort. Utöver det erbjuds du även en mängd karriärmöjligheter, får möta olika företagskulturer och erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett välfyllt CV. Tjänsten kan innebära många kontakter och då är det är viktigt med god samarbets- och kommunikationsförmåga. Som person ser vi att du är drivande och van att arbeta självständigt. Söker du en arbetsgivare som erbjuder varierande uppdrag och nya kontaktnät kommer du att trivas hos oss.
Ansvarsområden
Primära arbetsuppgifter i rollen:
Assistera i att förbättra och komplettera skriftliga arbetsinstruktioner.
Hantera administrativa uppgifter såsom att uppdatera register och system.
Utföra bokningar i system samt skicka statements och notiser till kunder
Undersöka breaks och begära in statements från motparter
Eventuellt kommer det läggas till arbetsuppgifter. Dessa arbetsuppgifter kan vara exempelvis följande:
Öppning av konton (AML, KYC legala frågor)
Flytt av fonder & följa upp ordrar
Göra betalningar och kommunicera med fondbolag gällande lagda ordrar
Kvalifikationer
Vi söker dig som:
Har erfarenhet av att jobba med administrativa arbetsuppgifter
Är noggrann, stresstålig, arbetsam och har en förmåga att arbeta självständigt och på egen hand söka svar med ett högt eget driv
Behärskar svenska och engelska flytande
Kan jobba under hela sommaren (någon enstaka semestervecka är ok)
Det är meriterande om du:
Har tidigare jobbat med processer/arbetsinstruktioner/operationellt.
Har en baskunskap om fondmarknaden, hur en fond handlas och en del om de regelverk som styr vår verksamhet som depåbank av fondandelar för professionella/institutionella kunder
Ansökan
2022-02-25, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.
Uppdragsperiod: 2022-03-07 - 2022-08-31
För information: Annelie Sjögren, annelie.sjogren@randstad.se
Om företaget
Med 7,25 miljoner privatkunder och 552 000 företagskunder är vi den ledande banken på våra hemmamarknader. Vi erbjuder allt ifrån smidiga digitala lösningar för vardagsekonomin till mer omfattande finansiell rådgivning.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044