OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och serviceförvaltningen har ansvaret för äldre- och handikappomsorgen i Enköpings kommun. Förvaltningens budget för 2006 uppgår till ca 400 mkr och vi har ca 1000 anställda.
Arbetsuppgifter:
Som administrativ chef är du ansvarig för budget- och bokslutsarbete, prognoser och uppföljningar, analyser och rapporteringar, arbete med nyckeltal etc. Du utvecklar rutiner och system och tar fram beslutsunderlag. I uppdraget ingår att ge stöd och hålla utbildningar till cheferna i förvaltningen. Ytterligare arbetsuppgifter är att ansvara för hyreskontrakt, upphandlingar och inköpsfrågor inom förvaltningen.
Du kommer också att arbeta med olika kommungemensamma frågor som t e x riskhantering, inköp/upphandling och ekonomistrategi. Du har ansvar för olika projektarbeten som syftar till att effektivisera och förbättra kvalitén ute i verksamheterna. Tjänsten innebär även att vara personalansvarig över stabens ekonomigrupp bestående av fem personer samt förvaltningens IT-funktion bestående av två personer.
Dina kunskaper, erfarenheter och personliga egenskaper:
Du är högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och ledarskap. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. Du har goda kunskaper i Excel och Word samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid förmåga att arbeta i team, social kompetens, noggrannhet, struktur, förändringsbenägenhet, kreativitet och förmåga att leda, entusiasmera och samarbeta.