Administrativ chef

Arbetsbeskrivning


Vård- och serviceförvaltningen har ansvaret för äldre- och handikappomsorgen i Enköpings kommun. Förvaltningens budget för 2006 uppgår till ca 400 mkr och vi har ca 1000 anställda.

Arbetsuppgifter:
Som administrativ chef är du ansvarig för budget- och bokslutsarbete, prognoser och uppföljningar, analyser och rapporteringar, arbete med nyckeltal etc. Du utvecklar rutiner och system och tar fram beslutsunderlag. I uppdraget ingår att ge stöd och hålla utbildningar till cheferna i förvaltningen. Ytterligare arbetsuppgifter är att ansvara för hyreskontrakt, upphandlingar och inköpsfrågor inom förvaltningen.

Du kommer också att arbeta med olika kommungemensamma frågor som t e x riskhantering, inköp/upphandling och ekonomistrategi. Du har ansvar för olika projektarbeten som syftar till att effektivisera och förbättra kvalitén ute i verksamheterna. Tjänsten innebär även att vara personalansvarig över stabens ekonomigrupp bestående av fem personer samt förvaltningens IT-funktion bestående av två personer.

Dina kunskaper, erfarenheter och personliga egenskaper:
Du är högskoleutbildning med ekonomisk inriktning och har flerårig erfarenhet av kvalificerat ekonomiarbete och ledarskap. Erfarenhet av arbete inom politiskt styrd organisation är meriterande. Du har goda kunskaper i Excel och Word samt mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid förmåga att arbeta i team, social kompetens, noggrannhet, struktur, förändringsbenägenhet, kreativitet och förmåga att leda, entusiasmera och samarbeta.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010