Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Den administrativa chefen skall vid institutionens centrala administration leda den administrativa verksamheten inom ekonomi-, personal- och andra gemensamma verksamhetsområden vilket omfattar: - Ledning och utveckling av administrationen - Övergripande ekonomiskt ansvar med verksamhetsplanering, budget, uppföljning, bokslut och ekonomiska analyser - Övergripande ansvar för personalfrågor, personalutveckling, personalledning samt administrativt utvecklings- och kvalitetsarbete - Chefsstöd mot avdelningschefer inom ekonomi- och personalområdet - Strategi- och samverkansfrågor - Lokalfrågor. Som administrativ chef initierar och driver du även interna projekt inom ditt ansvarsområde. Du har adekvat akademisk utbildning samt tidigare erfarenhet av ekonomiskt ansvar, med tyngdpunkt på ekonomisk planering och analys. Du har även erfarenhet av och kunskap om personalfrågor, personalledning och administrativt utvecklingsarbete. Har Du också erfarenhet från organisation som fusioneras är detta en fördel. Vi ser gärna att du har erfarenhet från kunskapsintensiv och mångkulturell miljö. Miljön är internationell och ställer krav på goda kunskaper i engelska i både tal och skrift. Erfarenhet av statlig verksamhet och särskilt från högskoleområdet är meriterande liksom en bakgrund inom organisationer med inriktning mot folkhälsofrågor och internationell hälsa. Som person är du självgående, initiativrik och har en god analytisk förmåga. Du har bra helhetsblick och kan prioritera och delegera. Det är väsentligt att du är en kommunikativ person med förmåga att bygga bra och förtroendefulla relationer med din omgivning.

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010