Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Sveriges lantbruksuniversitet Fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap (VH) söker Administrativ chef vid Institutionen för husdjurens miljö och hälsa, Skara Sveriges lantbruksuniversitet utvecklar kunskapen om det som lever och växer. Vi utbildar och forskar inom områden som veterinärmedicin, husdjursskötsel, skogsbruk, lantbruk, trädgårdsbruk, landskapsplanering och bioteknik. SLU har 3 000 anställda, 5 000 studenter och doktorander. Omsättningen är ca 2,2 miljarder kronor. Verksamheten är koncentrerad till huvudorterna Alnarp, Skara, Umeå och Uppsala. VH-fakulteten är en av SLU:s fyra fakulteter och har 450 anställda och 1000 studenter. Vår forskning och utbildning bedrivs huvudsakligen i Uppsala men också i Skara och flera av utbildningsprogrammen hör till de mest eftertraktade i Sverige. www.slu.se Institutionen för husdjurens miljö och hälsa (HMH), som har ca 60 anställda, verkar genom forskning, undervisning och forskningsinformation för ökad kunskap om sambanden mellan inhysning, skötsel, utfodring, stallmiljö, djurhälsa, etologi, djurskydd och den yttre miljön. I ett vidare perspektiv bidrar detta till en uthållig livsmedelsproduktion. Institutionen utbildar studenter vid kandidatprogrammet för etologi och djurskydd och vid utbildningsprogrammen för djursjukvårdare, djurskyddsinspektörer, veterinärer och agronomer, samt i fria kurser. HMH söker nu en administrativ chef för tillträde snarast. Anställningen är organisatoriskt placerad vid fakultetskansliet, Fakulteten för veterinärmedicin och husdjursvetenskap, men arbetsplatsen är förlagd till HMH i Skara. Huvudansvaret blir att leda, samordna och delta i den dagliga administrativa verksamheten vid institutionen, att ge prefekten kvalificerat stöd vid ledningen av institutionen, samt att ta initiativ till, föreslå och leda genomförandet av förändringsarbete inom institutionen vad avser organisation, ekonomi och administration. Det innebär att Du skall ansvara för beredningen av frågor som rör verksamhetsplanering, årsredovisning, administrativ utveckling, organisation, förvaltning, bemanning, arbetsmiljö och lokaler. Särskilt viktigt är att aktivt delta i och driva budgetarbete, resultatuppföljning och -analys, administration och uppföljning av forskningsprojekt samt bokslut; ha en aktiv roll vid rekrytering, personalutveckling och information, vara arbetsledare för institutionens administrativa personal, ingå i institutionens ledningsgrupp samt vara dess sekreterare. Kvalifikationer För dessa arbetsuppgifter räknar vi med att det behövs akademisk examen med inriktning på administrativ verksamhet, personalledning och ekonomi, god erfarenhet av administrativ verksamhet, helst inom offentlig sektor, och av arbetsledning, god förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och engelska samt goda kunskaper i MS Officepaketet. Vi ser gärna erfarenhet av statlig ekonomistyrning och av förändringsarbete. Av vikt är också förståelse för de villkor som gäller för verksamheten inom universitetsvärlden. Arbetet kräver hög simultankapacitet och stor flexibilitet. Arbetet är också förenat med många kontakter och vi fäster mycket stor vikt vid personliga egenskaper som samarbetsförmåga och social kompetens, självständighet och resultatorientering, initiativ- och organisationsförmåga. Vid arbetsplatsen förekommer i viss utsträckning levande djur och sökanden bör därför inte ha besvär av djurallergier. Vi tillämpar individuell lönesättning. För en fullständig annons se: personal.slu.se/jobb

Sammanfattning

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010