OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Den administrativa avdelningen omfattar kommunens IT-enhet, kanslienheten och en planeringsenhet. ARBETSUPPGIFTER Ditt ansvar blir att leda, samordna och utveckla kommunens administrativa rutiner och stödfunktioner. Den administrativa avdelningen omfattar kommunens IT-enhet, kanslienheten och en planeringsenhet. Avdelningens huvuduppgift är att leverera administrativt stöd och underlag till politiker och medborgare samt till kommunens förvaltningar. Du ingår i kommundirektörens stab och arbetar ytterst på uppdrag av kommunstyrelsen. Du deltar också i förvaltningschefsgruppen med uppgift att utveckla kommunens hela verksamhet ur koncernperspektiv. KVALIFIKATIONER Du har lämplig högskoleutbildning. Förmodligen har Du erfarenhet från politiskt styrd verksamhet. Du måste vara bra i kontakter och förstå vad service innebär. Vidare är Du en god och tydlig ledare med förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare