OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Glimakra of Sweden AB är ett helägt dotterbolag till Garpco AB. Vi finns i Glimåkra i Östra Göinge kommun där vi startade vår verksamhet 1948 med vävstolstillverkning.
Idag har vi 3 huvudinriktningar: Produktsystem för inredning av offentlig miljö, Skärmväggar för våta utrymmen samt s.k. snickarfönster i mindre serier.
Vi tillverkar, säljer och marknadsför vårt sortiment i huvudsak till de Nordiska länderna samt Beneluxländerna, Frankrike och Tyskland, men med en uttalad ambition att växa på exportmarknaden. Försäljningen är inriktad på återförsäljare och arkitekter. Vår verksamhet, som är ISO certifierad enligt 9001 och 14001, bedrivs i egna lokaler med en total yta på ca 8 000 m2. Omsättningen uppgick 2013 till 61.6 mkr och företaget har 46 medarbetare.
Vi söker nu OPERATIV KUNDSUPPORTCHEF till Glimakra of Sweden AB
Vi söker dig som vill jobba med ett av de starkaste varumärkena inom offentliga möbler.
Här är en möjlighet till ett riktigt spännande och utvecklande arbete.
Vi är inne i ett expansivt skede och behöver förstärka vår inne säljavdelning.
I rollen som kundsupportchef kommer du att styra, leda och utveckla kundsupport och inköp. Detta innebär att du behöver vara operativ i offertgivning/ kundsupport och inköp, samordna arbetet med effektivisering och standardisering av processer, säkerställa bemanning samt ansvara för företagets CRM system. Du kommer även att vara involverad i hantering av rikstäckande avtal och kundunika prislistor. Rollen som kundsupportchef innebär idag personalansvar för 3 medarbetare. Geografiskt kommer du att vara placerad på vårt kontor i Glimåkra. Du rapporterar till vår marknadschef.
Vi har naturligtvis önskemål om kompetens och personlighet, så vi vill gärna att du har intresse och erfarenhet av, samt kvalifikationer som motsvarar:
- Eftergymnasieutbildning inom ekonomi eller administration
- Erfarenhet av personalledning som exempelvis teamledare eller gruppchef
- Erfarenhet av kundsupport och service till chefer och kollegor
- Bred erfarenhet av administrativt arbete
- God datorvana, vi har ritprogram, VISMA administration och Office-paketet.
- Goda (VG) kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift, tyska (meriterande).
- Goda (VG) kunskaper i matematik.
- Körkort B
- Erfarenhet av projektadministration i större projekt (meriterande)
- Kunskap i CRM-system (meriterande)
- Enklare inköpsarbete.
Som person söker vi dig som är trygg, stabil och har god självinsikt. Du ska kunna leda och motivera din personal och skapa engagemang och delaktighet.
Ditt arbetssätt är tydligt och strukturerat där du effektivt planerar, organiserar och prioriterar arbetet i din grupp. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt ser helheten och tar hänsyn till det större perspektivet utifrån dina beslut. Du har en stor "motor" och är naturligt driven, du vill framåt.
Du kommer att arbeta med starka produkter och en erfaren, motiverad säljpersonal.
Du som tycker att ovanstående låter intressant, tveka inte utan skicka din ansökan i form av personligt brev, CV, referenser och betyg
Har du frågor om tjänsten så svarar:
Göran Karlsson Marknadschef, mob.0730-454 405, mail: goran@glimakra.com. Alternativt vår VD Ronny Englund, tel. 044-454 23, mob.0730-454 203, mail: ronny@glimakra.com.
Gå gärna in på vår hemsida: www.glimakra.com.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Rekryteringskonsult Ann-Sophie Wågö
0410-25088