OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.
Grums kommun har ingen traditionell nämndorganisation utan har utskott under kommunstyrelsen. Kommunens utskott är samhällsbyggnadsutskottet, planeringsutskottet och utbildnings- och omsorgsutskottet. Den administrativa funktionen är kommunens länk mellan kommunens verksamheter och den politiska organisationen. Vår administrativa chef ska nu gå i pension och vi söker därför en chef till funktionen.
Hos oss gör du skillnad!
ARBETSUPPGIFTER
Som chef på administrativa funktionen på Grums kommun erbjuder vi dig ett utvecklande och spännande arbete. Du kommer vara delaktig i och ha möjlighet att påverka många administrativa processer inom hela den kommunala förvaltningen.
Du kommer att ha budget- och personalansvaret för funktionen, där utredare, registrator, arkivarie och kommunikationsansvarig ingår. Du kommer även att ha huvudansvaret för processer såsom nämndadministration, juridiska frågeställningar, verksamhetssystem, utredningsarbete och allmänna val.
Fokus på fortsatt arbete för utveckling av nya arbetsprocesser utifrån kommunens ambitioner kring digitalisering och förbättrad service är en viktig arbetsuppgift.
Som administrativ chef ingår du i kommunens ledningsgrupp tillsammans med sektorchefer, kommunchef samt chefer inom HR, ekonomi, IT och tillväxt. Du är föredragande och har sekreterarskap i kommunstyrelse och fullmäktige.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har relevant arbetserfarenhet inom verksamhetsområdet och erfarenhet av att arbeta med styrning av centrala processer i en politiskt styrd verksamhet. God kunskap om kommunallagen, förvaltningslagen och offentlighets- och sekretesslagen är därför meriterande. Du är tydlig, kommunikativ och utvecklingsinriktad och har en mycket god förmåga att kunna utrycka dig i både tal och skrift.
Vi förutsätter att du är en flexibel och ansvarstagande person som värnar det goda arbetsklimatet. Som person är du strukturerad och kan planera, organisera samt prioritera arbetet på ett effektivt sätt.
Du leder och motiverar dina medarbetare genom att skapa förutsättningar för att alla ska uppnå sina mål. Att skapa engagemang och delaktighet är en självklarhet för dig och du är trygg och stabil i både dig själv och i ditt ledarskap.
Som chef och medarbetare är det också viktigt att du kan levandegöra och agera i linje med vår värdegrund - att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig!
Giltigt B-körkort är ett krav.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.
I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.
Varmt välkommen med din ansökan!
Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.
Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare