OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
REMONDIS-koncernen är ett av världens största företag inom återvinning, vatten och industritjänster med 38 000 anställda och verksamheter i Europa, Afrika, Asien och Australien. REMONDIS erbjuder helhetslösningar inom återvinning och skräddarsyr tjänster efter varje kunds behov - oavsett om det handlar om mindre företag eller en stor industrikoncern.
REMONDIS svenska återvinningsverksamhet erbjuder kundspecifika tjänster och arbetar tillsammans företag, privatpersoner och offentliga organisationer för att de ska få ut så mycket som möjligt av sina resurser. I Sverige är vi ca 600 anställda och omsätter 2 miljarder kronor. Med nära 30 anläggningar finns vi över hela landet.
Tillsammans jobbar vi för en hållbar framtid.
ARBETSUPPGIFTER
Genom ett brett utbud av tjänster inom återvinning bidrar vi till att utveckla våra lokala kunders hållbarhetsarbete. Vår Backoffice- och Kundtjänstfunktion är en mycket viktig del i detta arbete, och nu söker vi dig som vill utveckla enheten ytterligare!
Vår verksamhet i distrikt Stockholm utgår ifrån två anläggningar, där insamlat material förädlas innan det fraktas vidare till slutmottagare för återvinning. Knuten till anläggningarna finns en transportenhet bestående av en fordonsflotta om ett 60-tal fordon.
Som Administrativ Chef har du det övergripande ansvaret för distriktets Backoffice- och Kundtjänstfunktion, och ansvarar för att de interna processerna är kvalitetssäkrade och bidrar till hög servicenivå gentemot kund. Med ett starkt kundfokus utvecklar du, tillsammans med teamet, rutiner och arbetssätt för hållbara resultat.
Rollen innefattar bl.a.:
• Säkerställa hög servicenivå och ett kundbemötande som är stärkande för vårt varumärke
• Kontinuerlig utveckling av administrativa processer
• Formulera relevanta KPI:er samt mäta och följa upp kundnöjdhet
• Superuser och lokal support i system (Power BI, affärssystem och CRM)
• Personal- och kostnadsansvar för 7 medarbetare
• Deltaga och driva utvecklingsprojekt inom administration och digitalisering
• Samordnande funktion med kundtjänst och de administrativa funktionerna i övriga distrikt.
Befattningen ingår i distriktets ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
• Arbetslivserfarenhet inom administration, backoffice eller kundtjänst
• Tidigare erfarenhet av personalansvar
• Grundläggande ekonomikunskaper
• Mycket god systemvana och erfarenhet av affärs- och ärendehanteringssystem
• Erfarenhet från servicebranschen, återvinning eller transportsektorn är meriterande.
För att lyckas i rollen tror vi att du har ett coachande förhållningssätt och ett ledarskap som genomsyras av kommunikation och lyhördhet. Du är handlingskraftig och engagerar ditt team i utveckling och effektivisering av arbetet. Som person är du strukturerad och har en god förmåga att planera ditt arbete.
ÖVRIGT
Vi tillämpar löpande urval, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Med hänvisning till GDPR tar vi inte emot ansökningar via e-mail. Välkommen med din ansökan!