Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Vill du jobba i den lilla kommunen med de stora möjligheterna?

Varmt välkommen till oss i Munkedals kommun!

Kommunstyrelsens förvaltnings uppgift är att stödja, ge service och se till att lagar och regler följs inom respektive expertområde, till våra kärnverksamheter i kommunen. Kommunstyrelsens förvaltning består av avdelningarna ekonomi, administration, HR och löneenheten.



Beskrivning
Den administrativa avdelningen har i uppdrag att stödja och utveckla kommunens förvaltningar och verksamheter inom områden som registratur/ arkiv, nämndarbete, digitalisering, kommunikation, folkhälsa, säkerhet/beredskap och administration.

I avdelningen ingår även kommunens Medborgarcentrum. Avdelningen består av ett tiotal personer, där många av avdelningens huvudsakliga uppdrag drivs av strateger och specialister inom sina områden.

 

Arbetsuppgifter
Som administrativ chef har du en sammanhållande roll kring flera ansvarsområden och du arbetar med både operativa och strategiska frågor. Du leder den administrativa avdelningen och skapar förutsättningar för att avdelningens medarbetare ska kunna ge och vidareutveckla professionellt stöd till kommuninvånare, verksamheter och politiker. Du ger stöd i frågor relaterade till avdelningens verksamhet rörande planering, styrning och uppföljning samt framtagning av beslutsunderlag och analyser. Du ansvarar även för kunskapsspridning och uppföljning av regelverk, övergripande policys och rutiner. Du stödjer kommundirektören i olika ärenden och driver utvecklingsprocesser. Som administrativ chef ingår du i kommunledningsgruppen med kommundirektören som din närmsta chef. 

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en god förståelse för samhälls- och demokratiuppdraget och för den mindre kommunens utmaningar där vikten av sammanhållning och ett gemensamt mål är viktigt att förmedla, både internt och externt till medborgaren. Vi ser att du har erfarenhet av arbete i ledande befattning, gedigen erfarenhet av verksamhetsutveckling i en politisk styrd organisation samt god kännedom om de lagar och förordningar som styr en kommun. I vår kommun behöver du ha ett lösningsorienterat sätt och också uppskatta att arbetet skiftar fokus mellan strategiska och operativa frågor. Du är analytisk och har en god kommunikativ förmåga.

Som ledare är du trygg och prestigelös och ger förutsättningar för att både individer och team ska växa och utvecklas. Tillsammans med dina medarbetare skapar du delaktighet och gemenskap och du leder genom våra värdeord mod, engagemang, tydlighet och tillit. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. En relevant högskoleexamen förutsätts och det är meriterande med juridisk kunskap.

Vårt erbjudande till dig

Vi erbjuder ett intressant och utvecklande uppdrag i en stimulerande miljö såväl geografiskt som organisatoriskt. Det råder en god stämning i arbetslaget och i vår kommun, vilket bidrar till att skapa en plats där du upplever stark stimulans av det du uträttar. Munkedal är en attraktiv arbetsgivare med starkt utvecklingsfokus, bra förutsättningar för en god ekonomi och en stabil politik med tydlig målriktning.

Några saker vi vill informera dig om

- Tjänsten är en tillsvidaretjänst med tillträde så snart som möjligt.
- Innan anställning vill vi att du visar ett utdrag ur belastningsregistret
- Tjänsten omfattas av säkerhetsprövning.

Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald och jämn könsfördelning tillför verksamheten och ser därför gärna sökanden med olika bakgrund och livserfarenhet till tjänsten.


Vår kommun
Munkedals kommun ligger belägen mellan Göteborg och Oslo. Pendlingsmöjligheterna är många tack vare närheten till motor- och järnväg. Kommunen har ca 10 350 invånare och inom kommunens organisation arbetar cirka  900 medarbetare. Munkedal omges av fantastisk natur från det typiskt bohuslänska med salta bad och dramatiska berg till vacker fjällnatur med bra fiske- och vandringsmöjligheter. Vi har ett välmående näringsliv med stor potential, föreningar inom varierade områden, ett stort utbud av aktiviteter och mycket mer. Allt detta tillsammans med vår organisation och alla våra invånare utgör det grunden för vad som gör vår kommun till det den är.
Tillsammans är vi Munkedals kommun!


Varmt välkommen med din ansökan - vi ser fram emot att höra från dig!


Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sven Lundberg Kanslichef
013-206492
Britt-Marie Sandström - Vision
013 20 78 51
Michael Werthén - SACO
013-20 68 24
Susanne Aman
013206252
Susanne Aman
013205262
Maria Sjöberg, gruppchef
013208938

Sammanfattning

Postadress

Stadshuset
Linköping, 58181

Liknande jobb


Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

Teamlead till Ordna Bolåns privatlåneteam

15 november 2024

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

Samordnare till Språkservice Tolkcenter

15 november 2024

Teamledare Fundraising

Teamledare Fundraising

14 november 2024