OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.
Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.
Arbetsplats
Inom samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar vi för ett hållbart samhälle och för goda livsmiljöer för alla här i kommunen. Vi arbetar med att hjälpa våra medborgare och respektfullt möta näringslivet.
Arbetsuppgifter
Chef för den administrativa enheten på samhällsbyggnads förvaltningen är ansvarig för verksamheten inom enheten. Bland den administrativa enhetens ansvarsområden finns:
• Nämnd administration
• Förvaltningens ekonomi
• Utveckling av förvaltningens verksamhetsplan, kopplad till nämndmål och kommunens strategiska mål
• Utvecklingsfrågor generellt inom förvaltningen
• Diarie handläggning
Chef för den administrativa enheten ingår i ledningsgruppen och rapporterar direkt till förvaltningschef. Tjänsten innefattar personalansvar.
Kvalifikationer
Du ska ha erfarenhet av kommunal förvaltning samt har arbetat i en politisk styrd verksamhet. Det är mycket meriterande om du tidigare haft liknande arbetsuppgifter.
Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.