Administrativ chef

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten:

Vi är din lokala installatör! Vi jobbar med vatten, värme och kylinstallationer, el, plåt, ventilation och fastighetsskötsel. Vi har en bred kompetens inom fastighetsteknik. De senaste åren har vi också breddat oss geografiskt genom förvärven av de välkända och välrenommerade företagen Franzons Rör i Kisa, Nylanders VVS installationer i Brokind, J-sons Kyl i Västervik samt Ventilation & Fastighetstekniks serviceavdelningar i Västervik och Vimmerby. Vi ingår i Comfortkedjan, Elkedjan och är delägare i Månsson Rör & Värmepumpar, där IVT centren i Linköping, Norrköping och Västervik ingår. Vi har successivt kompletterat våra ursprungliga verksamhetsområden och har idag sex konkurrenskraftiga affärsområden (VVS, El, Plåt, Ventilation, Drift och Kyla).



För vår framtida utveckling söker vi nu en:



Administrativ chef



Arbetsuppgifter och ansvarsområden

Din främsta utmaning är att utveckla stödverksamheten i syfte att skapa förutsättningar för fortsatt verksamhetsutveckling. Arbetsuppgifterna är både operativa och strategiska där du kommer att leda, utveckla och samordna Ternstedts administrativa processer. Du ansvarar för företagets ekonomistyrning, från budget och redovisning till intern kontroll, ekonomisk uppföljning och analys. Du utgör en viktig del i Ternstedts ledningsgrupp och arbetar i nära samarbete med VD. Du kommer också att få ett direkt chefsansvar för vår administrativa personal på fyra medarbetare.



Din profil

Vi söker dig med akademisk examen inom ekonomi eller annan utbildning som bedöms likvärdig. Tidigare erfarenhet som ekonomichef eller administrativ chef med personalansvar är meriterande. Du har en bred ekonomisk kompetens, men vi ser gärna att du även har erfarenhet av att arbeta med kvalificerade HR-frågor.

Som person är du drivande och engagerad i arbetet att vilja förbättra processer och resultat. Du har en god förmåga att strukturera och skapa ordning och reda. Andra egenskaper som vi premierar är att du är bestämd men prestigelös, men även kommunikativ då du måste kunna förmedla och förklara ekonomiska termer och samband på ett pedagogiskt sätt. Vidare är du van att arbeta självständigt och själv ansvara för och prioritera dina arbetsuppgifter. I ditt ledarskap agerar du med en personlig mognad och har förmågan att entusiasmera och motivera dina medarbetare och andra som du samarbetar och samverkar med. Sammantaget är du en god ledare som kan driva verksamheten framåt och gå in i frågor på många områden och i alla sammanhang och vara ett bra stöd till VD. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.



Vad erbjuder vi dig?

Är du rätt person för oss och vill anta utmaningen kommer vi att erbjuda dig ett roligt och utvecklande arbete tillsammans med engagerade kollegor. Du kommer att få en central och viktig roll i Ternstedts utveckling mot en fortsatt spännande framtid. Dina utvecklingsmöjligheter kommer du själv vara med att utforma – den enda som sätter gränser är Du.



Ansök redan idag!

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.

Ansökan tar vi emot genom att du registrerar dig i vår databas. Din ansökan behandlas konfidentiellt.

För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Örjan Högberg, telefon 013-470 80 91.



Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång.

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Administrativ chef
  • Publicerat: 1 oktober 2013

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


25 november 2024

25 november 2024

22 november 2024