OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nyköping
Sörmland Landstingsservice AB är ett Landstingsägt bolag som består av två affärsområden, som levererar integrerade servicelösningar. Transport- och fastighetsservice och Verksamhetsnära service. Affärsområdena omfattas av en länsövergripande verksamhet fördelade på tre sjukhus i Sörmland: Katrineholm, Eskilstuna och Nyköping. Inom Verksamhetsnära Service bedriver vi bl.a kostverksamhet, lokalvård, kiosk/café och restaurang.
Vårt uppdrag är att bedriva en kostnadseffektiv verksamhet med god kvalitet till rätt pris. Vår uppdragsgivare är FM-enheten som är Landstingets Facility Managementfunktion och vår beställare. Målsättningen är att vi, i samarbete med FM-enheten, ska vara en professionell aktör och leverantör av både enkla och komplexa servicetjänster till landstingets kärnverksamheter och i framtiden kanske även på en större marknad.
Den administrativa chefen är ett administrativt stöd för VD och övriga lednings- och beslutsorgan inom bolaget. Du leder och utvecklar det administrativa arbetet för miljö, säkerhet och IT tillsammans med 2 medarbetare och du är deras närmaste chef. Anställningen innebär även att arbeta i nära samarbete med samt vara ett administrativt stöd för bolagets stödfunktioner. Personal och ekonomifrågor ingår inte. Andra arbetsuppgifter är att ansvara för den årliga medarbetarenkäten, interkatalog ekS, utbildningssystem ELLSA, uppdatering av interna hemsidan i Episerver, bokningar, kontroll av utanordningslistor och tjänstgöringsrapporter, internkontroll, kontroll av myndighetskrav, förnyelser av upphandlingar mm.
Vi söker dig som har:
* behärskar svenska flytande i såväl muntligt som skriftligt.
* har en mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga.
* är en öppen person med goda ledaregenskaper.
* har lätt att samarbeta med personal av alla kategorier.
* är noggrann, strukturerad och kan ta egna initiativ.
* har förmåga att leverera vid utsatt deadline.
* har god förmåga analysera och lösa problem.
Vi tillämpar 6 månaders provtjänstgöring.
Intervjuer sker löpande under rekryteringsperioden och tjänsten kan tillsättas innan rekryteringsperioden är avslutad.
Placering
Sörmland Landstingsservice Huvudkontor
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Personalchef, Carina Brandtberg
Telefon 076 525 43 44
Facklig representant:
Vision: Kent Carlsson, tel: 076-109 84 16
Utbildningskrav
Minst 3 årig gymnasiekompetens eller motsvarande.
Erfarenhetskrav
Minst 5 års erfarenhet av administrativt arbete. Du är van att arbeta självständigt men klarar även att arbeta i grupp.
Erfarenhet som ledare med goda ledaregenskaper.
Kunskapskrav
God kunskap i Officepaketet. Väl godkänd i svenska språket i såväl tal som skrift.
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär landstinget ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-56010
Björn Johansson
0150-560 10
Mikael Palo, kultur- och utbildningschef, 070-518 72 42
Ann-Sofie Bredell
0150-560 10
Karin Illerström
0150-560 10
Linda Molander
0150-560 10
Kenth Persson
0150-560 10
Mikael Kjellander
0150-560 10
Peter Sköld
0150-560 10