OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Perimed AB är ett medicintekniskt innovationsföretag. Vi utvecklar, tillverkar och säljer instrument för mätning av blodflöde. Våra kunder är forskare och kliniker inom universitetssjukhus och läkemedelsindustri. Av försäljningen, som sker genom dotterbolag och agenter i ett 30-tal länder, exporteras 90%. Perimed har dotterbolag i USA, UK, Frankrike, Italien och Kina. På huvudkontoret i Järfälla arbetar idag 40 personer. Koncernen omsätter ca 50 milj sek. Vår administrative chef/ ekonomichef ska sluta och vi behöver en ersättare för henne. Du ska rapportera till VD och vara en del av företagets ledningsgrupp. Dina arbetsuppgifter: Månads- och årsbokslut, årsredovisning och deklaration, skatter och budgetering. Koncernredovisning inklusive analys och kontakter med de utländska dotterbolagen. Kontakter med banker, skattemyndigheter, svenska och utländska revisorer. Perimed har tre mindre systerföretag, varav ett fastighetsbolag. Även dessa ska tas om hand avseende årsbokslut etc. Personalansvar för tre personer som arbetar med kund- och leverantörsreskontra, löner samt huvudboksregistering och avstämningar. På ditt bord kommer att hamna diverse projekt som tex potentiella företagsförvärv och dotterbolagsetableringar. Vi vill att du är med och utvecklar våra interna processer för offerter och CRM och förbättrar den interna rapporteringen. Allt detta är ofta relaterat till vårt affärssystem Axapta. Det är nödvändigt att du själv kan göra en momsdeklaration, vid behov kan stämma av ett bankkonto eller registrera en leverantörs faktura. Detta behövs tex vid sjukdomar, men även för att du fullt ut ska förstå de administrativa rutinerna, hur affärssystemet fungerar och därmed kunna genomföra förbättringar. Vi erbjuder: Vi är ett relativt litet, stabilt och växande företag. Vi ger dig en möjlighet till att få en helhetssyn på ett komplett företag, snabba beslut och en god sammanhållning. Du får mycket breda och varierande arbetsuppgifter, både stora och ibland små och vi hoppas du trivs med det. Din profil: Du är självständig och drivande och ser en utmaning i att få saker att fungera effektivt. Du är civilekonom eller motsvarande och har minst 5 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i ett internationellt företag. Du uttrycker dig obehindrat på engelska i tal och skrift och är en van användare av Excel. Du har erfarenhet av integrerade affärssystem och av lager helst även av materialplaneringssystem. 80% tjänst kan diskuteras.