OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Götmars är ett familjeföretag som erbjuder tjänster kopplade till livets olika skeenden.
Med familjejuridisk service och begravning är Götmars ett tryggt stöd genom hela livet. Totalt har gruppen ett 50-tal anställda på olika orter runt Örebro och Västerås.
Götmars är inne i en stark tillväxt och behöver därför förstärka organisationen med en Administrativ Chef.
Är du en naturlig ledare med både erfarenhet och genuint intresse för HR-frågor och ekonomi – ja, då kan du inte missa chansen att bli Götmars nya Administrativa chef!
Administrativ Chef med ansvar för HR & Ekonomi Götmars
Nu söker vi dig som vill fortsätta på vår utvecklingsresa och som kan bidra med nya ögon i vår verksamhet!
Götmars strategi är att ha en kraftig tillväxt de kommande åren. Rollen som administrativ chef blir oerhört viktig för att kunna nå uppsatta tillväxtmål. Du ingår i företagets ledningsgrupp, rapporterar till VD och du utgår från Götmars kontor på Borgmästargatan i Örebro.
Ditt ansvarsområde är uppdelat på HR och ekonomi men rollen är bred och ger dig insyn i hela företaget. Du kommer vara ett viktigt bollplank för VD, affärsområdeschefer och marknads- och IT-ansvarig men givetvis också för alla medarbetare. Du kommer också att ha ett mycket nära samarbete med en ekonom som sköter vår redovisning.
Vad kan Götmars erbjuda?
Vi erbjuder dig en tjänst där du omges av kompetenta och engagerade medarbetare. Att få vara med på en spännande tillväxtresa borde kännas som ett erbjudande! Kontoret ligger i centrala Örebro med gångavstånd till trevliga lunchrestauranger och butiker men också fina parker som passar bra om man vill ta en lunchpromenad! Vi vill att du tar med dig dina erfarenheter till ett varmt företag med familjär känsla som också har en stor utvecklingslust och vill framåt. Hos Götmars får du tillsammans med kollegorna stor möjlighet att påverka bolagets framtid. Vi erbjuder dig också en arbetsplats där vi vill ha roligt tillsammans även om det är allvarliga saker vi jobbar med!
Vad ansvarar du för?
Inom HR-området kommer du att ansvara för:
- Kompetensförsörjning – Planering, Rekrytering, Utbildning, Employer Brand
- Onboarding inkl pre- och offboarding
- Löpande HR-arbete – Sjukfrånvaro, rehabilitering, lönekartläggning, personalaktiviteter, månadsmöten och uppföljningar
- Arbetsmiljö – SAM, Skyddsronder och Skyddskommitté, Riskbedömningar
Du är stöd till VD, affärsområdeschefer och Teamledare och är givetvis ett stöd också för samtliga medarbetare gällande HR-relaterade frågor.
Inom ekonomi-området kommer du att ansvara för:
- Controlling och lönsamhetsanalyser
- Budgetering
- Kassaflöde
- Kostnader/intäkter
- Rapportering, bollplank och kravställning Affärsområdeschefer utifrån framtagna KPI:er
Du är stöd till VD, affärsområdeschefer och Teamledare gällande ekonomiska frågor.
Om dig
Du har en relevant högskole-/ universitetsutbildning och du har tidigare jobbat som ledare och har haft både HR-frågor och ekonomifrågor på ditt bord. Du är intresserad av företagande, organisation och människor. Givetvis förstår du sambandet mellan en god ekonomi och ett gott arbetsklimat. Vi ser det som mycket viktigt att du är lösningsorienterad och prestigelös och inte är rädd att ”hugga i” när det behövs. Att du är ansvarsfull och strukturerad är också jätteviktiga egenskaper – ”äger” du frågan måste du ha förmågan att driva den i hamn.
B-körkort är ett krav liksom goda datakunskaper. Vi jobbar i vårt egenutvecklade system BitNet, Fortnox, Hailey HRM samt givetvis i MSOffice. Kunskaper i engelska, både i tal och skrift, meriterande.
Visst låter det som en spännande tjänst?
Känner du igen dig i det vi söker? Då är du varmt välkommen med din ansökan eller dina frågor om tjänsten. I den här rekryteringen har vi valt att samarbeta med Oak Consulting.
Ansvarig Rekryteringskonsult är Helena Fiedler som nås på telefon 070-5919033 Vi vill ha din ansökan snarast – dock senast 2 oktober.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare