Administrativ chef med redovisningskompetens till Kilenkrysset i Strängnäs

Administrativ chef med redovisningskompetens till Kilenkrysset i Strängnäs

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en administrativ chef med ansvar för tio medarbetare inom bland annat controlling, redovisning och reskontra men också med egen handpåläggning i redovisnings- och bokslutsprocessen. Du kommer till en entreprenöriellt präglad fastighetskoncern bestående av i huvudsak hyresverksamhet med kommersiella kunder, infrastruktur och markberedning, byggverksamhet samt produktion av prefabelement.


Har du tidigare erfarenhet från branschen med dess typiska koncernstrukturer, redovisningsfrågor och dagliga prioriteringar mellan redovisningsprocessen och affären så kan det vara dig vi söker. Tycker du det är lika inspirerande att hålla koll på skatteregler som att leda dina medarbetare så kan du ha hittat din plats.


Huvudsakliga arbetsuppgifter
I en snabbrörlig affärsdriven verksamhet hamnar många olika frågor på ditt bord. Det kan vara allt ifrån deklaration eller ERP-systemfrågor till försäkringar eller receptionsbemanning.


Ditt team består av två controllers, fyra bolagsekonomer, två reskontraassistenter samt receptionist och lokalvårdare. Du ansvarar för rapportering till ägare och styrelse som är samma person samt för redovisningskompetens i samband med förvärv, avtal osv.


Tillsammans med dina medarbetare är du dagligen involverad i redovisningen. Det är också ditt ansvar att säkerställa bokslut, årsredovisning och koncernredovisningen.
Du rapporterar till VD.


Kvalifikationer och erfarenhet
Vi söker dig som är högskoleutbildad ekonom eller motsvarande och har med dig en djup allmän redovisningskompetens samt insikt i fastighetsredovisning.


Du är bekant med den branschtypiska koncernstrukturen och skatteaspekterna på densamma. Själva koncernredovisningen är dock – även om den innehåller ett stort antal fastigheter och bolag – inte alltför komplex eftersom internhandeln är liten och bolagets ägandeform är privat.


Förmodligen har du haft en ledarroll även tidigare eller har en tydlig förkärlek för att i din nya roll leda och utveckla medarbetare.
Kilenkrysset använder en nyligen uppgraderad version av Agresso/Unit4, vilket kan vara meriterande.


Personliga egenskaper
Agil. Sällan har ett uttjatat ord passat bättre. Du behöver ha blicken på ditt ansvarsområde men vara medveten om att affärerna går först. Om du älskar att befinna dig i spänningsfältet mellan ditt redovisningsfyrkantiga behov av struktur och en affärsverksamhet som dagligen utmanar den så kommer du också älska din roll i Kilenkrysset.


Du vet vilka frågor du behöver driva och gör det prestigelöst. Du visar också ett tydligt och coachande ledarskap.


Placeringsort
Strängnäs


Om företaget
Kilenkrysset är en privatägd fastighetskoncern med affärsidé att bygga, äga och förvalta fastigheter. Goda relationer är vårt signum med fokus på långsiktighet,
nöjda kunder och motiverade medarbetare. Vårt fastighetsbestånd består av ca 395.000 m2 uthyrningsbar yta, huvudsakligen lager- logistik- och kontorsfastigheter,
i 13 kommuner. Tillsammans bidrar vi till samhällsutvecklingen genom att planera för nya stadsdelar samt nya logistik- och industriområden på de ca 23 miljoner m2 mark
som finns i vårt fastighetsbestånd. Kilenkrysset omsätter ca 600 Mkr i byggverksamheten och 300 Mkr i förvaltningsdelen.
För mer information: www.kilenkrysset.se


Ansökan
I denna rekryteringsprocess samarbetar företaget med Meritmind. För mer information är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult på Meritmind, Håkan Holmberg på 073-394 55 52. Intervjuer och urval kommer att ske löpande, så skicka gärna din ansökan så snart som möjligt, dock senast den 22 januari 2021. Denna tjänst kan du söka så länge annonsen finns tillgänglig på vår hemsida.
Meritmind arbetar kompetensbaserat för att främja en objektiv och icke-diskriminerande rekrytering. Detta innebär bl.a. att du kommer att få göra arbetspsykologiska tester om du går vidare till intervju i denna process.


Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Anna Haga
0702-010355
Konsultchef Susanne Wilson
0769-413 740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Meritmind AB Västerås Västerås
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 december 2020
  • Ansök senast: 15 februari 2021

Postadress

Hamngränd 6
Västerås, 72130

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024