OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nu söker vi på Smartab dig som vill fortsätta vår utvecklingsresa och som kan bidra med nya ögon i vår verksamhet.
I samband med en pensionsavgång passar vi på att omfördela resurser vilket ger dig som administrativ chef större möjlighet att ägna dig åt ledarskap och organisation på ett affärsdrivet företag. I rollen ingår direkt personalansvar för en personalgrupp på sju personer inom administration och lager, men du stöttar även företagets alla chefer inom övergripande personal- och ledarskapsfrågor. Du planerar, stöttar och leder arbetet med kvalitet och miljö och du fungerar som ett bollplank till din personal gällande prioritering och rutiner, hela tiden med affärsmässighet i fokus.
Rollen är bred och ger dig stor insyn i hela företaget, i din grupp ingår utöver lager även vår KMA avdelning, säljanalytiker och lön. Det är du som ger hela verksamheten möjlighet att flyta på så smidigt som möjligt genom goda rutiner, processer och strukturer. En av dina viktigaste arbetsuppgifter kommer att vara att kontinuerligt utveckla våra styr- & kontrollsystem för uppföljning av verksamheten. Du är ansvarig för vår IT-drift i samarbete med vår partner och har även ansvar för fastigheten och avtal med leverantörer.
Du jobbar nära övriga funktioner på kontoret: VD, försäljningschef, marknadschef och ekonomichef och du ingår i ledningsgruppen och rapporterar till vd.
Om dig
Du är en erfaren ledare som är trygg inom vanligt förekommande HR-frågor. Du har stor erfarenhet av och ser fördelar med ledningssystem för kvalitet och miljö. Du har arbetat inom en ISO-certifierad organisation. Du är generellt systemkunnig och mycket van att arbeta i Officepaketet och affärssystem. Du talar och skriver svenska och engelska flytande. Du har erfarenhet från ledningsgruppsnivå. I grunden har du en högskoleexamen med inriktning ekonomi och/eller organisation och ledarskap eller liknande. Du kan också ha fått motsvarande erfarenheter från yrkeslivet.
Som person är du välorganiserad, strukturerad och ansvarstagande. Du har ett stort intresse för verksamhetsutveckling och är förstås driven med ett stort mål- och resultatfokus. Rollen innebär att du kommer att vara inblandad i många av Smartabs processer och vi ser därför att du har ett kreativt och kritiskt tänkande. Självklart är du också affärsorienterad med ett kundperspektiv.
Vi söker dig som vill ta dina erfarenheter med dig till ett varmt företag med familjär känsla samtidigt som vi har en stark utvecklingslust och vill framåt. Hos oss får du fantastiska och drivna kollegor och du får en stor möjlighet att påverka Smartabs framtid. Det bästa med oss är själva arbetsplatsen i sig- vi vill ha tillit, ett öppet klimat och mycket roligt tillsammans. Här vill vi helt enkelt varandra väl.
Har du frågor om tjänsten får du gärna ta kontakt med rekryteringskonsult Anna Nord på 018-470 71 12.
Tjänsten är på heltid tillsvidare och utgår från vårt kontor i Librobäck, Uppsala.
Rekryteringen sker löpande och du är varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Krav
Flerårig erfarenhet av ledarskap där vanligt förekommande HR-ärenden ingått
Erfarenhet av att arbeta med ledningssystem i en ISO-certifierad organisation
Goda kunskaper i Officepaketet och affärssystem
God talad och skriven svenska och engelska
Erfarenhet från ledningsgruppsnivå
Högskoleexamen inom ekonomi/ledarskap/organisation alternativt motsvarande erfarenhet från arbetslivet.
Om arbetsgivaren - Smartab
SMARTAB grundades i Sverige 1993. Verksamheten består i att marknadsföra, sälja och distribuera bilvårdsprodukter och industrikemikalier för yrkesmässigt bruk. Vi fungerar som generalagent för det brittiska företaget Autosmart Ltd, som även utvecklar och tillverkar våra produkter. Autosmart är ett av världens ledande företag inom industrikemikalier för fordonsnäringen. SMARTAB har sedan starten 1993 stadigt ökat sina marknadsandelar och är numera marknadsledande inom vår näring i Sverige.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare