OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativ Chef Media Markt Kalmar: Vill du arbeta för en av Europas största återförsäljare av hemelektronik? Är du på jakt efter nya utmaningar? Vill du arbeta på vårt varuhus i Kalmar? Hur vi arbetar och vilka vi söker: Vad många skulle kalla entreprenörskap ser vi som vårt dagliga arbete: att alltid fokusera på kunden och att ständigt förbättra verksamheten i våra varuhus. På Media Markt ligger detta ansvar hos alla medarbetare, inte bara hos cheferna. Vår filosofi är att varje enskild medarbetare har betydelse för verksamheten och därför söker vi dig som tycker om att ta initiativ, vågar fatta beslut och är spontan. Dina arbetsuppgifter: - Som Administrativ Chef på Media Markt sitter du i varuhusets ledningsgrupp och rapporterar närmast till Varuhuschefen - Du har det övergripande ansvaret för våra fyra back-office avdelningar i varuhuset: Lager, Kassalinje, ServiceDesk och Fakturakontroll. - Du ansvarar bland annat för att säkerställa att ovanstående avdelningar bedrivs ekonomiskt och effektivt samt att avdelningarna arbetar efter Media Markts koncept och filosofi. - För att lyckas kommer du att behöva vara ett aktivt och synligt bollplank för de personer som leder avdelningarna i frågor som rör bland annat: personal, arbetsprocesser och rutiner - Ditt arbete innebär också att du har ett övergripande ansvar för att skapa och effektivisera rutiner och processer i varuhuset i syfte att säkerställa att allt arbete bedrivs med hög kvalitet och enligt svensk lagstiftning. Din roll är därmed lite revisionsinriktad. - Du är den person som är lokalt ansvarig för arbetsmiljö och säkerhet på arbetsplatsen - Du arbetar även med personaladministration såsom att rekrytera personal, skapa och hantera anställningsavtal, skapa introduktionsprogram för nyanställda, driva rehabiliteringsutredningar - Du är lokalt ansvarig vid fackliga förhandlingar - I din roll ingår även att göra upphandlingar med externa leverantörer, t.ex. städbolag, vaktbolag och bemanningsföretag -Du ansvarar även för varuhusets inventering - Du kommer att tränas/utbildas på våra svenska varuhus i Stockholm och/eller Göteborg. Det kan även bli aktuellt med träning utomlands - Tillträde till tjänsten är planerad till april 2008 Din profil: - Du har minst 5 års erfarenhet, varav minst 2 år i en roll med liknande ansvars- och arbetsområden som ovan - Önskvärd bakgrund är att du arbetar/har arbetat som ekonomichef, revisor eller personalchef - Du har troligtvis akademisk examen med inriktning mot ekonomi, juridik eller personal - Du känner dig bekväm i ledarrollen, och andra uppfattar dig som naturlig och ödmjuk i rollen som ledare. - Vi tror att du arbetar inom detaljhandeln idag, alternativt att du har gjort det tidigare - Du är van att ha många bollar i luften och att arbeta i ett högt tempo - Det är en tillgång för oss om du har erfarenhet av kollektivavtal inom detaljhandeln, personaladministration, rekrytering samt arbetsmiljölagstiftning - Din prestigelöshet och ditt "go och driv" märks tydligt såväl när du kommunicerar som när du arbetar - Du är smart och snabbtänk, har ett ekonomiskt sinne och är duktigt på att analysera och följa upp - Du behärskar engelska i tal och skrift - Vi tar för givet att du är intresserad av hemelektronik eftersom det är det vi säljer. Vi är: Med nära 500 varuhus i femton länder är vi en av Europas största återförsäljare av hemelektronik. Vårt sortiment omfattar bland annat datorer, HiFi, TV, telefoni, foto, film, musik, spel samt hushållsprodukter och mängder av ti