Administrativ chef rekryteras till Advokatfirman Delphi

Arbetsbeskrivning

PerformIQ

Företagspresentation
Delphi är en av de främsta affärsjuridiska byråerna i Sverige och vi finns på kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Norrköping. Våra medarbetare består av människor med ett engagemang och förmågor utöver det vanliga. Inom Delphi utvecklar vi ständigt våra medarbetare och affärsmetoder och vi lägger kontinuerligt resurser på att fördjupa vår kompetens. Vi är öppna för nya idéer och arbetssätt som gör att vi fortsätter driva byrån framåt och vi har ett genuint intresse för framtiden. Kort sagt – vårt intresse för framtiden gör oss till bättre jurister idag.

Tjänstebeskrivning
Vill du arbeta med omväxlande uppgifter på en modern byrå, där arbetsglädje och gemenskap genomsyrar verksamheten? Då skulle du kunna trivas hos Delphi. Läs mer för att ta reda på om du är rätt person för tjänsten.

PerformIQ söker för Delphis räkning en lyhörd och prestigelös Administrativ Chef. I rollen som Administrativ Chef kommer du ha det övergripande ansvaret för byråns administration samt personalansvar för ditt team bestående av juristassistenter och receptionister. I ditt dagliga arbete sätter du rutiner, organiserar och leder det administrativa arbetet som främst syftar till att underlätta arbetet för byråns advokater och jurister. Du koordinerar och understödjer byråns marknadsarbete och utgör en viktig länk i samordningen med övriga kontor inom Delphi. Vidare ansvarar du för personalfrågor, administrativa projekt, lokalfrågor samt inköp. Din roll innebär att arbeta nära byråns delägare, i synnerhet Managing Partner, samt även ekonomichefen. Som Administrativ Chef kommer du att erbjudas en central, koordinerande och stimulerande roll på en expansiv advokatbyrå. Rollen innebär att du får ta ett stort eget ansvar med möjligheter till att utveckla och påverka ditt arbete.

Krav på person
För att passa in i rollen som Administrativ Chef söker vi dig som har erfarenhet från liknande arbete. Har du tidigare arbetat inom konsultbranschen ses detta som meriterande men är inte ett krav. Vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning inom personalvetenskap samt att du har en god övergripande förståelse för ledarskap, HR, ekonomi och marknadsföringsfrågor. Du som söker tjänsten har några års erfarenhet av ledarskap där du på ett modernt och motiverande sätt utvecklat din personal. Du är van vid ett arbete i en koordinerande roll med en mycket hög kvalitetskänsla och ett gott omdöme.
Som person är du målinriktad och van vid att självständigt driva olika projekt. Vidare har du hög integritet, är stresstålig, idérik, ansvarsfull och flexibel. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska med en god förmåga att uttrycka dig i såväl tal som skrift.
Vi värderar dina egenskaper högt och ser gärna att du har en bakgrund inom idrotts- eller föreningslivet.



Start: enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: 8.30- 17.30, flextid
Plats: Malmö

I denna rekrytering samarbetar vi med PerformIQ. Eventuella frågor besvaras av Lina Beaman, Rekryteringskonsult, på 0733-537502. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 25 april 2014

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

Enhetschef kontaktcenter, stab och utveckling

28 november 2024

Gruppchef Tentamensavdelningen

Gruppchef Tentamensavdelningen

28 november 2024

27 november 2024

26 november 2024