OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sundsvall Energi erbjuder el, fjärrvärme och fjärrkyla samt energitjänster till företag och konsumenter.
Vid Blåberget hanterar vi avfall för material- och energiåtervinning samt deponering.
Företaget ägs av Sundsvalls kommun och ingår i Stadsbacken AB. Vi är 110 medarbetare och
omsätter ca 700 Mkr.Viarbetar för en hållbar utveckling i Sundsvall och lägger stor vikt vid en jämställd och drogfri
arbetsplats. Sundsvall Energi söker: Administrativ chef Vi söker dig som vill arbeta tillsammans med motiverade och kompetenta medarbetare, för att utveckla och
effektivisera arbetet inom vår nybildade administrativa avdelning.
Som Administrativ chef kommer du att ha övergripande ansvar för HR, Ekonomi, IT och Internservice.
Du har 8 medarbetare i din organisation varav flera är specialister inom sina yrken. Tjänsten ingår i Sundsvall
Energis ledningsgrupp och du förväntas bidra till utveckling av hela företaget. Den Administrativa chefen
rapporterar direkt till VD. Sundsvall Energi är en del av Sundsvalls kommunkoncern och du kommer att delta i
olika samverkansforum i syfte att bidra till utvecklingen inom kommunkoncernen.
Som Administrativ chef blir dina huvuduppgifter: -Arbeta operativt inom ditt huvudkompetensområde, ekonomi alt HR/organisation -Utveckla och leda arbetet inom din avdelning, samt säkerställa
att avdelningen levererar rätt kvalité i rätt tid. -Stödja och utveckla mål- och resultatstyrning i hela företaget I chefsrollen ingår sedvanligt ansvar för personalutveckling,arbetsmiljö och den egna enhetens ekonomiska- och verksamhetsmässiga
och verksamhetsmässigauppföljning.
Din profil Du har relevant akademisk examen och gedigen erfarenhet av att ha arbetat i ledande befattning inom något
av huvudområdena ekonomi alt HR/organisationsutveckling.Du stimuleras av att involvera och motivera
medarbetare och kollegor för att nå förståelse för de aktiviteter och arbetssätt som bäst syftar till att uppfylla
företagets mål och affärsplan. Du är trygg att i din roll som arbetsgivarrepresentant driva effektiviserings- och
organisationsutvecklingsarbete.Som person är du affärsmässig, analytisk, prestigelös och drivande. Goda
kunskaper i skriftlig och muntlig kommunikation på engelska och svenska är ett krav. På grund av tjänstens ekonomiska karaktär är utdrag ur brottsregistret och kreditupplysning obligatoriskt
i samband med anställning. Vi arbetar för en drogfri arbetsplats varför drogtest är obligatoriskt vid
nyanställningar. Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid. Tillträde efter överenskommelse.
För ytterligare information: Kontakta Kornbodens Rekryteringskonsult Jens Olsson 070-268 08 36. Fackliga
representanter: Vision: Susanne Lander 070-527 84 86, Ledarna: Katharina Wikström 070-190 35 85,
84 86, Ledarna: Katharina Wikström 070-190 35 85, Ansök på Kornbodens hemsida www.kornboden.se Sista ansökningsdag är den 3/11. Urval kan ske löpande så ansök
gärna redan idag!
Kornboden arbetar med tjänsterna; bemanning, rekrytering, och interim management. Vi har hjälpt stora och små företag, i storstad och i glesbygd sedan 1996. Våra kunder finns både inom privat och offentlig sektor. Vi har mer än 15 års erfarenhet av - Rätt person, på rätt plats med rätt kompetens!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Forslund, Kandidatansvarig
Hans-Olof Jonsson, Rekryteringskonsult Kornboden
070-681 32 70
Joel Eriksson, Konsultchef
063-194346
Christoffer Sjöstedt,
Joel Eriksson, Konsultchef
Joel Eriksson, Kandidatansvarig
063-194346
Robert Nilsen,
063-19 43 30
Camilla Enarsson, Konsultchef
063-19 43 30
Linda Forslund, Kandidatansvarig
019-689 01 32
Jens Olsson, Rekryteringskonsult
060-7890501