Administrativ chef till Adolfsbergsskolan

Administrativ chef till Adolfsbergsskolan

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.



Arbetsplatsbeskrivning

Adolfsbergsskolan är en nystartad skola i Mariehäll/Bromma.

Skolan startade augusti 2018. Läsåret 2020-2021 har vi cirka 200 elever fördelat på förskoleklass och i årskurs 1 och 2. Skolan kommer att växa med en årskurs per läsår. Vi bedriver vår verksamhet de första tre åren i kontorslokaler på bl. a. Gårdsfogdevägen, därefter kommer skolan att kompletteras med moderna paviljonger på närliggande mark.

På Adolfsbergsskolan arbetar engagerad och driven personal. Vi tycker om att påverka den pedagogiska inriktningen och få vara med att skapa framtidens skola. Vi som arbetar här är flexibla och kreativa för att kunna möra de utmaningar som en nystartad skola för med sig.


Arbetsbeskrivning

• Vara ett strategiskt stöd till rektor i genomförandet av uppdraget gällande verksamhets- och omvärldsanalyser, ekonomistyrningens och andra styrsystems utformning
• Ansvara för budget-, uppföljnings- och planeringsprocessen samt för processen kring upphandling
• Vara ett strategiskt stöd till rektor vid effektiviseringar av verksamheten
• Ansvara för stöd avseende elev- personal- och ekonomiadministration till skolan i syfte att avlasta kärnverksamheten. Ta hand om administrationen kring modersmål. 
• Ansvara för utveckling och effektivisering inom ansvarsområdet
• Ingå i skolans ledningsgrupp
• Som närmaste chef för administrativ personal och servicepersonal (skolkök, vaktmästeri och i förekommande fall städ) ansvara för ledning, personalutveckling och verksamhetsutveckling
• Ha övergripande ekonomiskt och administrativt ansvar för skolans lokaler
• Driva, utveckla och följa upp det systematiska arbetsmiljöarbetet inom administration och service
• Ansvara för extern och intern kommunikation
• Ansvara för skolans dokumenthanteringsfrågor så som arkiv och diarieföring

 
 
Kvalifikationer

Du ska driva det administrativa arbetat i nära samarbete med skolans ledning. Du ska vara skolans ansikte utåt och ha ett tydligt servicefokus och ett tydligt kvalitetstänk i ekonomiarbete och personalhantering. Du ska ha erfarenhet av schemaläggning och vara van att arbeta med Skola 24. 

Vi söker dig som har

- Högskoleutbildning med inriktning i ekonomi, HR eller motsvarande
- God förmåga att utrycka sig i tal och skrift
- Erfarenhet av budget- och budgetuppföljning
- Goda kunskaper i Officepaketet och är van att arbeta i olika datasysem.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.






Tillträde efter överenskommelse.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Rosa-Lill Johansson
0850834602
Annica Pinton
0850841515
Åsa Darby
0850821640
Åsa Bölin
0850832772
Anette Madsen
0850832770
Gunilla Dahl, Rekryteringskonsult
08-508 11 738, gunilla.hr.dahl@stockholm.se
Bengt Axelsson, Biträdande rektor
bengt.axelsson@stockholm.se
Malin Bergalw
0768-251509, 08-50843363
Cecilia Grahn, Biträdande rektor
08-508 42 763, cecilia.grahn@stockholm.se
Sara Wickert
08-50841715

Sammanfattning

Besöksadress

Glanshammarsgatan 11-15
None

Postadress

Glanshammarsgatan 11-15
Bandhagen, 12470

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024