OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Falu kommun har sedan årsskiftet en ny förvaltning – Arbetslivs- och socialförvaltningen. Förvaltningens målgrupp är vuxna personer från 18 år. I förvaltningens uppdrag ingår tidigare socialförvaltningens vuxensektion samt sektor arbetsmarknad, integration och kompetens. Den nya förvaltningens uppdrag är att skapa förutsättningar för varje individs oberoende och möjlighet till egen försörjning. Med vår nya förvaltningsorganisation vill vi få effektivare arbetssätt till nytta för Faluborna.
Nu söker vi en enhetschef för den administrativa enheten på Arbetslivs- och socialförvaltningen. Vi letar efter dig som vill skapa förutsättningar för ett gott administrativt stöd samt ansvara för förvaltningens utvecklings-, förändrings- och digitaliseringsarbete.
Varmt välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten som administrativ chef innebär personal-, budget- och arbetsmiljöansvar för den administrativa enheten bestående av ca 20 medarbetare. Dina medarbetare är bland annat analytiker, verksamhetsutvecklare, administratörer, ekonomiadministratörer och nämndsekreterare. I ditt uppdrag leder du utvecklings-, förändrings- och digitaliseringsarbetet med förvaltningens mål i fokus.
Rollen innefattar ansvar för förvaltningens internkontroll, rutiner för dokumenthantering, delegationsordning samt deltagande i kommunens arbete med informationssäkerhet och GDPR. Tillsammans med förvaltningens övriga chefer och controller kommer du vara delaktig i det förvaltningsövergripande ekonomiarbetet samt arbeta med statistik och uppföljning. Som administrativ chef kommer du att stödja den egna förvaltningen men även stötta Omvårdnadsförvaltningen och Barn- och utbildningsförvaltningen i de ärenden som är kopplade till socialnämnden. Du ingår även i förvaltningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Utbildning och erfarenhet
- Akademisk utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
- Erfarenhet av att ha arbetat som chef med personal-, budget och arbetsmiljöansvar
- Arbetslivserfarenhet inom digitalisering och automatisering
- Erfarenhet av arbete med GDPR
Personliga egenskaper
Du är en pålitlig ledare som får saker att hända och tar ansvar för resultatet. Vidare har du förmågan att skapa en stabil och trygg arbetsatmosfär, där du främjar dina medarbetares yrkesmässiga och personliga utveckling genom delegering och coachning. Du ger ditt team en tydlig riktningskänsla och motiverar andra så att de behåller fokus på målen. Vidare ser vi även att du har lätt för att förstå organisatoriska strukturer och att du har ett metodiskt och systematiskt tillvägagångssätt. För rollen är det också viktigt att du kan göra tydliga prioriteringar och fördela resurser effektivt.
Det är meriterande om du har..
- Arbetat i en ledande befattning i en politiskt styrd organisation
- Kunskap och erfarenhet av arbete med internkontroll
- Erfarenhet av att arbeta med administrativa stödsystem, administrativa processer och rutiner
- Goda juridiska kunskaper, främst gällande socialtjänstlagen, kommunallagen och förvaltningslagen
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast enligt överenskommelse.
UPPLYSNINGAR
Maria Jonsson, Förvaltningschef Arbetslivs- och socialförvaltningen, tel: 023-822 29, maria.jonsson@falun.se
FACKLIGA FÖRETRÄDARE
Vision, Christina Johansson, tel: 023-821 10, christina.johansson@falun.se
Kommunal, Petra Kinnari, tel: 010-442 81 69, falun.bergslagen@kommunal.se
ÖVRIGT
Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se
Falu kommun använder kompetensbaserad rekryteringsmetodik och vi kommer i denna rekrytering genomföra arbetspsykologiska tester som en del av urvalsmetoden för att säkerställa en inkluderande och rättvis rekryteringsprocess.
Inför denna rekrytering har vi även tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Kontaktinformation
Maria Jonsson, Tf Förvaltningschef
Arbetsplats
Slaggatan 3
791 71 Falun
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare