OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om verksamheten
Fastighetsmäklarinspektionen är den statliga förvaltningsmyndighet som ansvarar för fastighetsmäklarregistret, har tillsyn över fastighetsmäklare och informerar om god fastighetsmäklarsed. Inspektionen kommer att omlokaliseras till Karlstad senast den 1 december 2017. Läs mer på www.fmi.se
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en bred chefsroll hos en myndighet som på ett par års sikt kommer att ha 20–25 anställda. Som administrativ chef är du direkt underställd myndighetschefen och ingår i myndighetens ledningsgrupp. Det innebär att du får stor möjlighet att medverka i det strategiska arbetet för att utveckla myndighetens verksamhet. Du kommer också att arbeta operativt i din chefsroll.
Ditt uppdrag som administrativ chef är att vara chef över den administrativa personalen, som för närvarande består av fem medarbetare. I ansvarsområdet ingår administrativa frågor som rör registreringen i fastighetsmäklarregistret samt myndighetens stödverksamhet inom områdena ekonomi, personal, diarieföring, arkivering, IT, telefoni, lokaler och upphandlingar.
Dina arbetsuppgifter omfattar att planera, genomföra, följa upp, utveckla och återrapportera resultatet av de verksamheter som ingår i ansvarsområdet. Det innebär bland annat att utarbeta olika strategiska dokument samt att säkerställa att alla typer av administrativa frågor hanteras på ett korrekt sätt inom myndigheten. Det kan handla om att arbeta med de ekonomiska delarna av årsredovisningen, budgetunderlaget till regeringen, myndighetens budget, revisionsfrågor och myndighetens avgifter. Tjänsten inkluderar även genomförande och uppföljning av risk- och sårbarhetsanalyser, riskhantering och informationssäkerhet samt åtgärder för att uppfylla myndighetens arbetsmiljöansvar.
Vem är du?
Vi söker dig som har en bred erfarenhet av administrativt arbete och kompetens från en arbetsledande befattning. Du har en akademisk examen inom ekonomi samt erfarenhet och kunskap från att arbeta inom den offentliga förvaltningen. Vi kommer att lägga en stor vikt vid din personliga lämplighet för arbetet. Det är mycket viktigt att du är trygg i ditt ledarskap, prestigelös, flexibel och engagerad. Arbetet förutsätter också att du har en helhetssyn samt en strategisk och analytisk förmåga. Du kan vara effektiv och noggrann även i tidspressade situationer. I din roll som ledare vill du skapa goda förutsättningar för ett bra samarbete med dina kollegor och att utveckla dina medarbetare. Du trivs därför med att ta ansvar för arbetets genomförande och resultat tillsammans med andra. Du har lätt för att kommunicera komplicerade fakta på ett enkelt, pedagogiskt och tydligt sätt.
Myndigheten strävar efter en jämn könsfördelning och mångfald i personalgruppen.
Start:
Tillträde sker enligt överenskommelse.
Lön:
Individuell lönesättning tillämpas.
Sista ansökningsdag
Du är varmt välkommen att så snart som möjligt lämna in din ansökan, som ska bestå av ett personligt brev och ditt CV. Sista ansökningsdagen är den 23 januari 2017. Urvalsprocessen sker löpande, vilket innebär att intervjuer kommer att genomföras successivt under ansökningstiden.
Skicka din ansökan via hemsidan www.jurek.se.
Märk din ansökan med: administrativ chef
I denna rekryteringsprocess samarbetar Fastighetsmäklarinspektionen med Jurek Rekrytering & Bemanning AB. Vid frågor om rekryteringen är du välkommen att kontakta den ansvariga rekryteringskonsulten Anousheh Abuhamzeh på telefonnummer 0766-33 14 42 eller med e-post till anousheh.abuhamzeh@jurek.se. På myndigheten kan du kontakta Ola Gotting (Saco-S) tfn: 08- 580 069 21 eller Maud Widén (ST) tfn: 08-580 069 05.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Alexandersson
0733 330010
Louise Nilsson
Thomas Eklöf
Sara Molin
0766-331445
Ulriikka Uittomäki
Malin Alexandersson
Malin Sjöström
0709-721470
Paulina Stjernström
Karin Tranaeus
0769497962
Caroline Frödén
0766 33 14 44