Administrativ chef till Olssons Maskinservice AB

Administrativ chef till Olssons Maskinservice AB

Arbetsbeskrivning

Administrativ chef till Olssons Maskinservice AB Hos oss får du ett varierande arbete, med får fullt ansvar för vår "Back-Office" och dess arbete med bland annat ekonomi, HR, administration och löner.
Huvuddelen av din tid kommer du lägga på ekonomi och personalrelaterade frågor. Samtidigt är det stor bredd på uppgifter och ansvarsområden, arbetet kommer variera från operativt hands-on till att vara mer strategiskt inriktat. Och det är just det du gillar, omväxling, och att få skifta mellan praktiskt genomförande och planering/utveckling inom olika sakområden. Största delen av arbetet sker vid vårt huvudkontor i Vingåker, men delar kan säkert också utföras på distans. Om du så önskar kanske vi kan anpassa arbetets innehåll till en deltidstjänst.
Vem är du? Vi söker dig som vill ansvara för att vi har en effektiv administration som stöttar vår affärsidé och vår verksamhet på bästa sätt. Som person representerar du en kombination av positiv attityd och ett strukturerat, innovativt arbetssätt. Du behövs för att vi, i vår förändringsresa, vill lyfta administrationen från relativt traditionella processer till mer moderna och effektiva arbetsmetoder. Du kommer ingå i vår ledningsgrupp där vi tillsammans har en öppen dialog om våra mål och vägen dit. Vi tror att du har universitets- eller högskoleexamen inom ekonomi och en bred erfarenhet av administrativt arbete. Vi ser gärna att du har ett stort intresse för digitalisering och automation av processer inom dina ansvarsområden.
Vilka är vi? Ett väletablerat företag mitt i en genomgripande utveckling. Vår verksamhet är inom service, utbildning och försäljning av plåtbearbetningsmaskiner till verkstadsindustrin, vårt fokus är på pressar. Vi omsätter idag ca 55 mkr och är 26 anställda. Vi har vår grund i 40 års erfarenhet, men siktet är framåt. Vi har tillsatt en ny VD samt en extern ordförande, rekrytering pågår av ny servicemarknadschef (tipsa om du känner någon) och av en ny administrativ chef.
Vår ambition är att växa och vara branschledande med ny teknik och digitalisering. Vi klarar detta genom förstärkt organisation, etablering på nya marknader och moderniserade erbjudanden.
Marknadsfokus är på de nordiska länderna samt Baltikum och Polen. Huvudkontoret finns i Vingåker med ett antal servicepunkter nära våra kunder.
För oss är ett prestigelöst samarbete över avdelningsgränserna en självklarhet. Vi uppskattar att jobba i ett stabilt företag med korta beslutsvägar, där kvalitetsfokus, driv och att skapa värde för våra kunder är kännetecknande.





Välkommen till oss!

Vi samarbetar med AS&B Executive, för mer information kontakta Mikael Jacobsson 0725-130 690. Din ansökan lämnar du senast den 13/4 via www.asb-executive.se

Mer information

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Högsberg
0706-181158
Jan Schröder
0706-181161
Conny Besterman
0706-181162
Rikard Arenius
0706-181160
Mikael Jacobsson
0725-13 06 90
Emelie Törnvall
013-244980
Emelie Törnvall
070-618 11 58
Lena Eklöf
013-244980

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arenius Schröder & Besterman AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2021
  • Ansök senast: 19 april 2021

Besöksadress

Kungsgatan 41 58218 Linköping
None

Postadress

Kungsgatan 41
Linköping, 58218

Liknande jobb


CFO, ETP Transmission

CFO, ETP Transmission

1 november 2024

CFO, Marenor

CFO, Marenor

1 november 2024

1 november 2024

1 november 2024