OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Stenungsund, det goda samhället med framtidstro och utveckling med människan och naturen i centrum.
Stenungsunds kommun är en expanderande kustkommun med cirka 27 000 invånare, ett starkt näringsliv, boendemiljöer nära havet och goda kommunikationsmöjligheter. Kommunen har ett välutvecklat kultur- och föreningsliv samt bra förutsättningar för friluftsliv och rekreation. Helhet, öppenhet, delaktighet och insyn är kommunens ledord.
Kommunens vision är att vi ska bli 35 000 invånare år 2035. Stenungsunds kommun ingår i Göteborgsregionens kommunalförbund som är ett forum för samarbete och erfarenhetsutbyte samt i ett antal andra mellankommunala samarbeten.
Kommunen är organiserad i en förvaltning med fyra sektorer. Sektor Socialtjänst innefattar 4 verksamheter; särskilt boende/kommunal hälso- och sjukvård, individ- och familjeomsorg, ordinärt boende/personlig assistans samt funktionshinder.
Under ett år möter sektor socialtjänst många av Stenungsunds kommuninvånare. Sektorn är en spännande organisation att arbeta i där kompetens, kreativitet, samarbete och utveckling värderas. Inom sektor socialtjänst organiseras vård omsorg, kommunal hälso- sjukvård, individ- och familjeomsorg samt funktionshinderverksamhet.
Som ny chef inom Stenungsunds kommun ingår du i kommunens chefutvecklingsprogram och kommer på så vis både erbjudas kompetensutveckling i ledarskapet samt en mentor som stöd er dig i ditt chefskap.
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ chef har du tillsammans med dina medarbetare och sektorns ledning en viktig roll i att planera, driva och följa upp sektorns strategiska arbete med kvalitets- och utvecklingsfrågor. Du har nära samarbete med sektorchef som också är din närmaste chef och du ingår i sektorns ledningsgrupp. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att planera och driva olika kvalitets-, utvecklings- och utredningsuppdrag. Du stödjer arbetet med och utvecklingen av sektorns styrande dokument, inspektioner och revisioner. I detta arbete ingår samverkan med olika delar av kommunens sektorer, andra statliga myndigheter och organisationer.
Arbetet består också av rutinmässiga uppgifter inom allmän stabstjänst, men även verksamhetsrelaterade uppgifter som bereds med kort tidshorisont. Du har en central roll tillsammans med sektorledning i arbetet med utveckling och kvalitetssäkring av sektorn. Likaså i arbetet utifrån den politiska styrningen och dialogarbete.
För att klara av rollen behöver du kunna hantera många frågor samtidigt. Du behöver också ha en god insyn i Socialtjänstens arbete och dess kvalitetsprocesser. Du ingår i sektorns ledningsgrupp och har en stödjande roll till sektorchef och verksamhetschefer samtidigt som du ansvarar för stabsfunktionerna.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som
- har högskolexamen som socionom/socialpedagog/sjuksköterska eller annan högskolexamen som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
- har erfarenhet av arbete i ledande befattning och förmåga att driva processer, både själv och tillsammans med andra.
-har yrkeserfarenhet inom verksamhetsområdet.
- har god förmåga till analys och helhetssyn och vågar vara nytänkande och ha en hög arbetskapacitet.
- har insikt om att de ekonomiska resurserna är begränsade och ska användas på ett förtroendefullt sätt.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Körkort är nödvändigt.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare