Administrativ chef till Svensk Glasåtervinning

Administrativ chef till Svensk Glasåtervinning

Arbetsbeskrivning

Svensk Glasåtervinning

Vill du ha en övergripande roll i en unik organisation som arbetar mot en hållbar framtid? Ta då chansen när vi söker en Administrativ chef till Svensk Glasåtervinning.

Svensk Glasåtervinning ansvarar för att samla in och återvinna glas. Varje vardag tar Svensk Glasåtervinning emot 900 ton glasförpackningar där deras automatiserade produktion sorterar, krossar och förädlar det gamla glaset till en ny råvara. Deras kunder producerar i sin tur något som förr eller senare når dina händer igen, man kan säga att det handlar om glasets kretslopp.

Svensk Glasåtervinning är bäst i världen på att återvinna glas. I dag återvinner de över 90 procent av alla glasförpackningar i Sverige. Det är de stolta över, eftersom glasåtervinning är ett sätt att ta hand om vår miljö och skapa ett hållbart samhälle.

Svensk Glasåtervinning - bäst i världen

Vad innebär rollen?

Som Administrativ chef på Svensk Glasåtervinning arbetar du nära VD där du agerar i en bred roll med flertalet ansvarsområden inom verksamhetens stödfunktioner. Du är personalansvarig för tre personer inom ekonomi och IT. Den här rollen är för dig som vill kombinera ledarskap och operativ leverans där du får möjligheten att vara med och påverka vägen framåt tillsammans med övriga i ledningen.

Mer ingående innefattar dina ansvarsområden;

- Ställföreträdande VD
- Protokollförare i ledningsgrupp
- Stödjer VD med styrelseunderlag samt deltar på styrelsemöten och för protokoll
- Leverantörsavtal, inköp och förhandling
- IT-strategi, säkerhet och drift
- Controllerfunktion med övergripande ansvar för redovisning, bokföring och fakturering
- Rapportering till Svenska Metallkretsen AB vad gäller ekonomi och administration
- Uppföljning av förpackningsavgift mot Förpacknings- och Tidningsinsamlingen AB

Vem söker vi?

Som person tror vi att du har en god affärsmässig förmåga och kan se till hela företagets bredd och prioritera därefter. Du har en lugn och trygg inställning när förändring sker och kan då försätta arbeta engagerat i en ny riktning framåt. Vidare har du god självkännedom och förmåga att hantera olika situationer där du relaterar till människor på ett lyhört sätt. Därtill kan du tydligt ta ställning i olika frågor och tydliggöra olika vägar framåt samt få med dig andra på tåget. Du söker gärna nya perspektiv och utmanar ”status quo” för att driva utveckling. Slutligen har du god struktur och planeringsförmåga.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet men för att passa i rollen ser vi att du behöver ha ett antal års erfarenhet där du ansvarat för ekonomifrågor, avtal och förhandlingar, IT-frågor samt haft det övergripande ansvaret att leda en enhet/funktion. Vi ser även att du har erfarenhet av ledningsgruppsarbete och har haft personalansvar. Vidare är det starkt meriterande om du har en civilekonomexamen. Du behöver kunna uttrycka dig väl på svenska och engelska i såväl tal som i skrift. Du behöver även ha god systemvana samt goda kunskaper inom MS Excel.

Ansökan

I denna rekrytering samarbetar Svensk Glasåtervinning med Unik Resurs. Sök därmed tjänsten genom att klicka på ansök och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjer enligt GDPR. Sista ansökningsdag är 2020-08-02 och eventuella intervjuer sker i augusti månad.

Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag.

För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam; Lovisa Holgersson på lovisa.holgersson@unikresurs.se, eller 070-774 01 31 alternativt Sanna Ödenhed på sanna.odenhed@unikresurs.se eller 070-441 97 51.

Varmt välkommen med din ansökan!

Unik Resurs

Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 juni 2020
  • Ansök senast: 2 augusti 2020

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


22 november 2024

Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024