OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ref: 20220814
Arbetsuppgifter
Brinner du för att utveckla administrativa processer, ta ansvar och göra skillnad? Då har du chansen att bli en del av Värner Rydénskolans ledningsgrupp! Vi söker nu en administrativ chef som tillsammans med oss arbetar för att vara en attraktiv och framgångsrik skola som rustar våra elever väl inför framtida studier och yrkesliv.
Skolans ledningsgrupp består av rektor, tre biträdande rektorer och en administrativ chef. Vi ser våra olika kompetenser som en styrka och vi stöttar varandra och löser svåra problem tillsammans. I ledningsgruppen finns ett högt driv mot våra mål i en härlig kombination av humor och arbetsglädje.
I uppdraget som administrativ chef ansvarar du för att leda och samordna det administrativa arbetet i verksamheten. Du ansvarar för samordning av skolans arbete med fastighets- och lokalfrågor, myndighets- och skoljuridiska frågor, systematiskt arbetsmiljöarbete och systematiskt brandskyddsarbete. Exempel på arbetsuppgifter som ingår uppdraget är:
• Kontakt med bl.a. städbolag och fastighetsförvaltare
• Skyddsrond och SBA
• Ansvar för skolans inventarier och investeringar
• Upphandling
• Ansvar för att ta fram och upprätthålla rutiner för administrativa processer
• Ansvar för att skolans samverkansgrupp följer de riktlinjer som finns
• Personaladministration
• Ekonomiadministration
• Ansvar för diarieföring och arkivering
• Ta fram underlag och göra analyser inom skolans systematiska kvalitetsarbete
Uppdraget innebär också ansvar inom skolans it-system, både de administrativa och pedagogiska. Du är underställd rektor och har personalansvar för skolvaktmästare, it-administratör och skoladministratör.
Kvalifikationer
Du som söker har en akademisk utbildning på minst 180hp, eller motsvarande, med administrativ inriktning. Vi ser gärna att det ingått juridik i utbildningen alternativt att du tagit fristående kurser inom juridik. Har du gått någon ledarskapsutbildning ser vi det som meriterande. Du ska ha tidigare erfarenhet av kvalificerat administrativt uppdrag, gärna mot/i skola, och det är ett plus om du tidigare arbetat som ledare eller chef. Då du kommer vara ansvarig för digitala system och verktyg på skolan behöver du ha god digitalkompetens. Vi ser gärna att du jobbat i något av de system och verktyg som används i verksamheten: Ekot, Platina, Skola24, Novaschem, Extens, InfoMentor, Visma Personec P, Stratsys, Office 365 och Google-miljön.
För detta uppdrag söker vi dig som är effektiv och noggrann samt strukturerad. Du är beslutsam och har förmåga att skapa rutiner som underlättar det dagliga arbetet i verksamheten samt följa de lagar och riktlinjer en skolverksamhet måste förhålla sig till. Du får saker gjorda och låter inget falla mellan stolarna. För uppdraget är det också viktigt att du värdesätter att skapa goda relationer och samarbeten då rollen innebär många kontaktytor, som elever, medarbetare, kollegor och externa aktörer, samtidigt som du har förmåga att leda och fördela det administrativa arbetet i verksamheten. Du är en person som får energi av det praktiska och genom grundade beslut driver verksamheten framåt.
Varmt välkommen med din ansökan!
Om arbetsplatsen
Värner Rydénskolan är en tvåparallellig F-9-skola med ca 460 elever. Vi är en resursstark och välorganiserad skola med ett tydligt fokus på vårt uppdrag och våra resultat. Hela skolan präglas av en trivsam, hjälpsam och vänlig kultur med höga förväntningar på varandra. Vi samarbetar, lär och utvecklas tillsammans för att nå våra mål. Våra elever är motiverade, kreativa och nyfikna på att förstå sin omvärld. Ett språkutvecklande och digitalt arbetssätt är basen för all undervisning där studiebesök, upplevelser och delaktighet är viktiga ingredienser i vår strävan att bli varje elevs bästa skola. På Värner Rydénskolan står vi för att alla ska känna sig välkomna, trygga, respekterade och lika behandlade.
Grundskoleförvaltningen – stadens största förvaltning med 80 skolor, 6200 medarbetare och 33 900 elever erbjuder en arbetsplats för alla. Här vill vi växa, utvecklas och utmanas i vårt lärande tillsammans– varje dag. Vi ser till att alla får en god arbetsmiljö och satsar på ledarskap. Tillsammans arbetar vi alla för varje elevs bästa skola!
I Malmö stad arbetar vi med respekt, engagemang och kreativitet för att utveckla Malmö. Vi har Sveriges viktigaste jobb. Hos Malmö stad finns framtidens arbetsplats. Här gör vi skillnad. Vi skapar en ekologiskt, ekonomiskt och socialt hållbar stad. Vill du vara med och påverka.
Information om tjänsten
Anställningsform: Tillsvidareanställning
Omfattning: Heltid
Antal tjänster: 1
Tillträde: Enligt överenskommelse
Övrigt
I denna rekrytering ersätts det personliga brevet av urvalsfrågor för att alla kandidater ska bli bedömda likvärdigt. Dina svar blir en viktig del i vårt urvalsarbete.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss kontakt med media-säljare, rekryteringssajter och liknande.
Malmö Stad strävar efter att medarbetarna ska avspegla den mångfald som finns bland befolkningen. Vi välkomnar därför sökande som kan bidra till att vi som arbetsgivare kan tillgodose Malmöbornas behov.
För att skicka in din ansökan, klicka på ansök nedan. Har du några frågor gällande tjänsten kontakta ovan nämnda kontaktpersoner.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Chef Anders Färemo
Sektionschef Annelie Friberg
040-34 96 60
IT-samordnare Ann-Charlotte Malmros
Rekryteringskonsult Johanna Andersson
Stabs- och ekonomichef Jörgen Jepson
040-341446
Controller Madeleine Spjuth
040-342164
HR-chef Pernilla Hedin
0734-26 44 63
Sektionschef Cecilia Wenster
040-34 55 77
Sektionschef Therese Törnkvist
040-34 63 54
HR-konsult Arber Jashari
0768-91 60 98