Administrativ chef till Zehnder Clean Air Solutions

Arbetsbeskrivning

Vi söker en erfaren ledare som vill leda i förändring och stark tillväxt.

Om företaget
Zehnder Group has 3300 employees, 14 production sites and 25 sales organizations worldwide. Clean Air Solutions is the youngest and most fast growing business in the Group. Clean Air Solutions competencies are concentrated in Motala, Östergötland, where the biggest Clean Air Solutions production site is located.
The Group has more than 100 years of experience, offers a wide product and service range; always the best indoor climate solutions for new or renovated buildings, detached homes, commercial or industrial premises. These products and systems are sold under well-established brand names and are manufactured in Europe, USA and China.


Dina arbetsuppgifter
Du ansvarar för att leda arbetet inom business service globalt samt har det övergripande ansvaret för ekonomifunktionen i Norden. Detta innebär att du jobbar med utveckling och förbättring av alla processer kring orderhantering, kontrakt, fakturering samt effektiviserar och utvecklar ekonomiadministrationen. Du arbetar strategiskt med processerna och utvecklar rutinerna kring Salesforce och SAP, det senare är relativt nyligen implementerat i företaget. Företaget har ett mycket stort antal löpande kundkontrakt vilket kräver en hög effektivitet med ständig fokus på kundnöjdhet. Du kommer att ha globalt ansvar för pricing. Du kommer att ha personalansvar för sju personer initialt men vi räknar med att behöva fler medarbetare inom business service på sikt. Tjänsten är placerad i Motala.


Din profil
Du är civilekonom och har många års erfarenhet från ledningsnivå i internationella företag. Du är analytisk och har en god förmåga att skapa rutiner, verktyg och rapporter som stödjer verksamheten. Du är skicklig på att kommunicera och implementera nya rutiner och processer. Din förmåga att vinna medarbetarnas förtroende och få alla att gå mot samma mål blir avgörande. Du har tidigare jobbat i och är väl förtrogen med affärssystemet SAP. Du kommunicerar obehindrat på engelska i tal och skrift.


Ansökningsförfarande
Har du frågor gällande tjänsten kontakta då ansvarig rekryteringskonsult på Industrikompetens, Svanhild Johansson, 072 005 99 64 svanhild.johansson@industrikompetens.se Du ansöker genom att logga in eller registrera CV och personligt brev på www.industrikompetens.se. Registrering i vår databas innebär ett enklare rekryteringsförfarande för dig och för oss.
Intervjuer och urval sker fortlöpande så skicka in din ansökan redan idag. Välkommen med din ansökan!

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Pehr Petersson
0134732065
Pehr Peterson

Pehr Petersson

Pehr Petersson
013-473 20 65
Erica Wiquist
013-32 94 05
Caroline Asklöf

Emma Andersson

Caroline Asklöf

Elise Karlborg
013-473 20 64
Svanhild Johansson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Skill Rekrytering Linköping
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Enligt överenskommelse Enligt överenskommelse
  • Publicerat: 3 februari 2017

Besöksadress

Djurgårdsgatan 56, Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024

Administrativ chef

Administrativ chef

15 november 2024