OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ale kommun med 30 000 invånare ligger strax norr om Göteborg och har den största befolkningsökningen i regionen. Ale växer med 300 bostäder per år.
Vi är 2 000 anställda som ska ge Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du bli en av oss?
ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ chef har du ansvar för ekonomi, personal och verksamhet. Med ett tydligt, tryggt och modigt ledarskap leder du den administrativa enheten på sektor utbildning, kultur och fritid med 15 st administratörer. Du ansvarar för att enheten bidrar till kommunens vision "Ale – lätt att leva" utifrån verksamhetsområdets uppdrag och du ingår i sektorledningen.
Som administrativ chef har du ett övergripande ansvar för förskoleplaceringar och avgiftshantering. Det handlar även om skoladministrativa frågor avseende skolplaceringar, skolskjuts, interkommunala ersättningar, det kommunala aktivitetsansvaret och inrapportering av statistikunderlag, samt övergripande administrativa processer i sektorn. Uppdraget innebär också delaktighet i utvecklingsuppdrag som avser t ex kommunens kontaktcenter och vidareutveckling av sektorns administrativa IT-stöd och IT-baserat arbetssätt. Som administrativ chef är du objektledare för samtliga administrativa IT-system inom sektorns område.
KVALIFIKATIONER
Du har en högskoleutbildning med inriktning på offentlig förvaltning eller motsvarande kunskaper som av arbetsgivaren bedöms likvärdiga.
Tjänsten kräver erfarenhet av administrativt arbete inom den kommunala utbildningssektorn. Dokumenterad kommunal- och skoljuridisk kunskap samt erfarenhet av utvecklings- och förbättringsarbete av administrativa och IT-baserade processer är meriterande.
Du har goda chefs- och ledarkunskaper när det gäller ekonomi, personal och verksamhet som visar sig i en helhetssyn och ett effektivt processbaserat arbetssätt.
Du har goda kunskaper om ärendehantering och nämndarbete samt goda kunskaper om IT-förvaltning.
Du har en god planerings- och samverkansförmåga samt har förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift och har en god datorvana med förmåga att arbeta med olika digitala verktyg och system.
Du har ett intresse för administrativa rutiner och effektiviseringsarbete samt har förmåga att utveckla en verksamhet som dels har ett eget uppdrag men som också är en viktig länk i hela sektorns administrativa processer
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare
Kontaktpersoner på detta företaget
Ellinor Seth
0704-320755
Fackliga representanter nås via växeln
0303-33 00 00
Daniel Gillésen, enhetschef Räddningsavdelningen
0303-33 47 05
Lennart Nilsson, BRF
0708-67 33 86
Lennart Skaven, Kommunal
0709-90 68 42
Magnus Billborg, enhetschef
0303-37 11 63
Anna Flood, HR-chef
0303-33 07 07, 0704-32 07 07
Björn Järbur, kommunchef
0303-33 02 64, 0704-32 02 64
Fackliga representanter nås via kommunens växel
0303-33 00 00
Rektor Himlaskolan Sigvard Arenäs
0303-330345