OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bra Liv Bankeryd vårdcentral
Är du redo för en ny utmaning där du får chansen att utveckla framtidens primärvård som administrativ enhetschef på Bra Liv Bankeryd Vårdcentral? Vill du också vara med och bidra till en god bemanning av hyrläkare för Vårdcentralerna Bra Liv i hela regionen? Då söker vi just dig!
Vi söker
Vi söker dig som uppskattar att arbeta med administration och service. Du är redo att ta dig an ett omväxlande uppdrag och stimulerande ansvar. Vi ser att du har administrativ vidareutbildning och efterföljande erfarenhet av arbete som administratör inom primärvård samt erfarenhet av utvecklingsarbete.
För att trivas i rollen brinner du för relationsbyggande och samarbete. Som person är du serviceinriktad med god kommunikativ förmåga. Du har hög integritet, är stabil som person och tydlig i dina budskap. Du är positiv, ser möjligheter och är lösningsfokuserad, hands-on och levererar med kvalitet, noggrannhet och effektivitet. Du har kunskap om primärvård/hälso- och sjukvård samt god insikt i läkaruppdraget. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från bemanningsarbete, bemanningsplanering och dessutom har erfarenhet från en arbetsledande funktion.
Vi erbjuder dig
En tillsvidaretjänst i ett utvecklande och stimulerande arbete där du får möjlighet att påverka och utveckla vår verksamhet. Du får en individuellt anpassad introduktion med möjlighet till mentor i ditt chefsuppdrag samt stöd i ditt arbete från Bra Livs ledningsstab med professionell kunskap och kompetens inom kommunikation, ekonomi, personal- och utvecklingsfrågor. Du blir en del av ett team på Bankeryd vårdcentral där teamkänsla och serviceanda är mycket viktigt.
I din roll ingår även att bidra till Bra Livs vårdcentralsövergripande läkarförsörjning. Du får ett intressant och specifikt ansvar att i arbetet med bemanningskoordinering, både på kort och lång sikt, säkra upp tillgång till god läkarbemanning på våra vårdcentraler med vakansproblematik. Du gör detta i samarbete med våra verksamhetschefer och med vår stabsledning. Du arbetar 50 % med Bra Livs centrala bemanningskoordinering, och resterande del som administrativ vårdenhetschef för Bra Liv Bankeryd Vårdcentral. Inledningsvis kommer omfattningen vara något högre i bemanningsuppdraget där du kommer ges en god och grundlig introduktion.
Läs gärna mer om vilka förmåner vi erbjuder: http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/
Det här får du arbeta med
I ditt uppdrag som administrativ enhetschef för Bra Liv Bankeryd Vårdcentral har du personalansvar för vårt vårdadministrativa team, med uppgift att planera, organisera och leda deras dagliga arbete. Du har ansvar för administrativa rutiner och kontrollfunktioner, IT-frågor inklusive patientdatasystem och kommunikationskanaler med våra invånare. Du stöder verksamhetschefen i arbete med schemaläggning och personaldministrativa ärenden. Som medlem i vårdcentralens ledningsgrupp har du en viktig roll i vårt utvecklings- och patientsäkerhetsarbete.
I ditt uppdrag som Bra Livs vårdcentralsövergripande bemanningskoordinator är den huvudsakliga arbetsuppgiften att utifrån regionens upphandlade avtal för bemanningsläkare genomföra Bra Livs samlade avrop för våra vårdcentraler. Du matchar då leverantörernas tillgängliga bemanningsläkare mot vårdcentralernas aktuella behov. Du har regelbunden kontakt med chefer internt kring bemanningsbehov samt upprätthåller en god kontakt med kontaktpersoner på våra upphandlade bemanningsföretag. I detta uppdrag leds du av Bra Livs HR-funktion och stab. Du deltar i Bra Livs Styrgrupp för Läkarförsörjning där du fortlöpande återkopplar kring aktuell bemanningskoordinering.
För att du ska trivas hos oss
Vi ser att du som söker har en administrativ utbildning. Du har sedan tidigare arbetat i en ledande funktion. Som person är du trygg med en vilja, energi och engagemang för att arbeta med bemannings-, lednings- och utvecklingsfrågor. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört sätt. För att lyckas i rollen ser vi även att du är strukturerad och initiativtagande och styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Det är viktigt för oss att du är en flexibel person med ett trevligt bemötande. För att du ska lyckas och trivas i din roll ser vi att du är självgående i ditt uppdrag och har förmågan att behålla lugnet även i akuta situationer med högre arbetstempo. Du har ett helhetstänk och ser till verksamheternas bästa samt är mål- och resultatinriktad.
Detta värderar vi högt
Vi vill ständigt utvecklas och bli bättre för att kunna ge våra patienter bästa möjliga vård och vi vill därför ge våra medarbetare förutsättningar till samverkan och erfarenhetsutbyte. Du skapar värde med kunder och intressenter - som ledare inom Region Jönköpings län läggs stor vikt vid lyhördhet och att förstå vem vi finns till för och varför. Vår arbetsmiljö är viktig och den ska präglas av arbetsglädje, engagemang, dialog och trivsel.
Så här gör du om du är intresserad
Har du frågor är du välkommen att kontakta verksamhetschef för Bra Liv Bankeryd Vårdcentral Charlotte Arvidsson, 010-242 38 05. Sista ansökningsdag är 2023-06-14. Urval och intervjuer sker löpande.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Bankeryds vårdcentral är belägen cirka 1 mil nordväst om Jönköping, dit man snabbt tar sig med bil alternativt tåg (6 min). Vårdcentralen har drygt 9 700 listade patienter. Vi är cirka 40 medarbetare i olika professioner som bedriver vård med omtanke, helhet och kvalitet.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare