Administrativ chef/Ekonomichef

Arbetsbeskrivning

Widevox hjälper tusentals kunder med "Ljud & Röst på alla språk". Det handlar om inspelningar till reklam eller information som ska kommuniceras i TV, radio, på internet, i telefonsvarare, e-learningkurser, appar, dokumentärer, audioguider, ljudböcker, spel m.m.
Kalle Widelius som grundade företaget (Widelius Media AB) 1999 blev 2013 vald till Årets Företagare i Linköping.

Stora i världen. Vårt röstarkiv Onlinevoices.com är ett av värdens mest omfattande med tusentals proffsröster på fler än 80 språk. Enkelhet att söka röst, beställa och betala direkt på nätet, ger oss uppdrag över hela världen. Sajten har stor potential.

Ledande i Sverige. Widevox finns idag med professionella ljudstudios på fem orter; Stockholm, Linköping (HK), Göteborg, Växjö, Helsingborg. Dessutom har vi nära samarbeten med studios i andra delar av världen. Kunder består av reklambyråer, filmproduktionsbolag, TV-kanaler, radiostationer och slutkunder.
Ett komplett produktionsbolag. Inom företaget arbetar copywriters, ljudtekniker, regissörer, radioproducenter, speakers, musiker, sångare, programledare, översättare, mediestrateger och projektledare. Stora resurser har lagts senaste åren på att utveckla smarta funktioner i affärssystemet.

Rollen
Rollen är både bred och djup. Du ansvarar för- och sköter själv allt inom redovisning och ekonomi: löpande bokföring, månadsbokslut, analys och rapportering. Befattningen innebär också ett övergripande stöd gällande HR, med allt från löneadministration, att implementera och utveckla olika rutiner och systemstöd, att vara behjälplig i rekryteringar mm.
Som Administrativ chef följer ett ansvar för hela företagets interna processer där du tillsammans med VD, ibland tillsammans med styrelsen, utvecklar och implementerar policys, rutiner och rapporter, samt uppgiftslämnande till ledning, styrelse, myndigheter och omvärld.
Du rapporterar till- och jobbar nära VD, ingår i företagets ledningsgrupp och är sekreterare i styrelsen, samt föredragande i styrelsen främst inom ekonomi och HR-frågor.
Din Profil
Vi söker dig som vill vara med och växa i en liten men snabbt växande verksamhet och vara med i ett team där vi satsar och bygger för framtiden. Vi är ett öppet företag där alla bidrar och hjälper till där det behövs. Rollen är f.n. ca 60 %, men beroende på intresse och erfarenhet är vi beredda att bredda rollen om sökanden önskar 100 %.
Du är civilekonom eller motsvarande med minst 5 års erfarenhet från kvalificerat ekonomiarbete, gärna från entreprenörstyrd och ägarledd verksamhet. Du behärskar Svenska och Engelska, ytterligare språk är starkt meriterande. Du är mycket duktig på att visualisera och presentera siffror, mönster och trender i excel eller annat presentationsverktyg.
Som person är du självgående, lojal, prestigelös, utvecklingsorienterad och analytisk.
Ansökan

I denna rekrytering arbetar vi tillsamman med Companique AB. Skicka din ansökan till info@companique.se senast 31/5 och märk den ?AdmChef?.
Frågor om rollen besvaras av Håkan Dahllöf, Styrelseordförande, tel 070-373 64 12 eller Tommy Svensson, Rekryteringskonsult, 070-671 59 79.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: COMPANIQUE AB LINKÖPING
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid/Deltid
  • Publicerat: 14 maj 2014

Besöksadress

Teknikringen 10
LINKÖPING

Postadress

Teknikringen 10
LINKÖPING, 58330

Liknande jobb


23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024

23 december 2024