OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Var?
Du kommer att ha ditt tjänsteställe i Kyrkans Hus i Alvesta och samarbetar där i första hand med kyrkoherde, kanslipersonal och kyrkogårds- och fastighetsansvarig.
Vad?
Du blir ansvarig för ekonomin och administrationen kring den, dels för vår församling, dels för grannförsamling, som vi har avtal med.
Vem?
Du som är intresserad av uppdraget
· har ekonomutbildning på högskolenivå eller motsvarande kompetens
· har flera års praktisk erfarenhet av ekonomi och administration på högre nivå
· skall ansvara för kansliet och dess personal
· kan driva projekt i olika former som arbetet för med sig
· är flexibel som förväntas i en organisation av vår storlek
· uppskattar många kontaktytor och har lätt för att hantera såväl arbetskamrater som förtroendevalda och församlingsbor
· vill utbilda och rapportera till dessa om kyrkans ekonomi på ett pedagogiskt sätt
· är medlem i Svenska Kyrkan och delar våra värderingar.
När?
Tillträde efter överenskommelse under våren 2021. Den nuvarande kyrkokamreren kommer att kunna jobba parallellt med dig till en början.
Ansökan
Läs gärna om vår församling på vår hemsida: svenskakyrkan.se/alvesta
Vi vill ha ditt personliga brev om varför du söker och ditt aktuella CV så snart du kan eller senast den 20 januari 2021 till kyrkoherden på e-post: elisabet.carcamo.storm@svenskakyrkan.se
Ange löneanspråk i din ansökan.
Har du frågor kan du kontakta:
Elisabet Cárcamo Storm, kyrkoherde tel 070-668 23 68 elisabet.carcamo.storm@svenskakyrkan.se
Tills sist; vi ser generellt gärna att såväl kvinnor som män söker uppdrag hos oss då vi menar att en organisation med olikheter vad gäller t ex kön, erfarenheter och åldrar skapar attraktivare samarbetsklimat.