Administrativ chefsassistent

Administrativ chefsassistent

Arbetsbeskrivning

Vår kund som är en statlig myndighet inom kultursektorn behöver temporär hjälp där man kommer att stödja olika utställningsprojekt och högsta ledningen med administrativa göromål. Uppdraget som är på heltid startar i början av september och löper till slutet av mars. Du kommer att alternera på tre olika arbetsplatser i centrala Stockholm. I undantagsfall kan arbete på lördagar och söndagar mellan kl 09:00 - 15:00 förekomma.

Om tjänsten
Du kommer att assistera högsta ledningen med bokningar, förberedelser av delegationer, sammanställning av rapporter och svara på inkommande mejl. Arbetet innebär att ta emot och registrera utställningsförslag via kundens funktionsmejl från interna och externa förslagsställare samt skicka mottagningsbekräftelser. Du kommer också att vara kundens kontaktperson till deras resebyråtjänst och boka resor och hotell. Du kommer också att boka möten och konferenser och delta på olika möten och konferenser och föra mötesanteckningar och justera och färdigställa dessa mötesanteckningar. Andra arbetsuppgifter är att uppdatera avdelningens intranätsida och koordinera olika personalaktiviteter.

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att vara att sköta alla administrativa rutiner och att planera och samordna utifrån fastlagda rutiner och vara ett operativt stöd till ledningen och verksamheten. Arbetet innebär även att formulera brev, protokoll och dokumentation.

Vem är du?
Du har en gymnasieexamen och minst 3 års arbetslivserfarenhet som administratör/assistent och gärna på chefs- och ledningsgruppsnivå. Du har mycket goda kunskaper i MS Office och kan kommunicera obehindrat på svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.

Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Urval och intervjuer sker löpande så välkommen med din ansökan redan idag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 12 juli 2022
  • Ansök senast: 22 augusti 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024