Administrativ controller till Göteborgs Stads Parkering

Administrativ controller till Göteborgs Stads Parkering

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vill du vara med och bidra till framtidens parkeringslösningar i ett framsynt och innovativt parkeringsbolag? 

Nu har du möjlighet att göra just det då vi söker en administrativ controller till Göteborgs Stads Parkering.

Ansvarsområden
Det är ingen hemlighet att det händer mycket i Göteborg. Göteborg Stad står för sin största omvandling någonsin och vi deltar som aktiv part i flera av de stadsutvecklingsprojekt som planeras och förverkligas.

Göteborgs Stads Parkerings investeringsportfölj om ca 2,5 miljard möter behoven på en mobilitetsmarknad som är under snabb förändring. Vi möter dagligen ca 35 000 kunder i våra olika kanaler. Det gör oss till en arbetsplats där långsiktig hållbar utveckling kombineras med högt kundfokus och ett handlingskraftigt snabbt agerande i vardagen. 

I rollen som administrativ controller rapporterar du till VD och ingår i bolagets ledningsgrupp. Du stödjer bolagets VD och övriga funktioner i ledningen. Du arbetar också med kvalitetssäkring av processerna. Du har ett nära samarbete med bolagets styrelsesekreterare samt stödjer styrelsen.

I dina arbetsuppgifter ingår att: 
 Agera assistent till VD
 Ansvara för att administrera styrelsearbetet före och efter styrelsemöten (publicera
dagordningar, protokoll, handlingar, utskick till styrelsen etc.)
Kontaktperson gentemot styrelsen i löpande frågor (arvodesfrågor, frågor som ska förmedlas
vidare i organisationen etc.)
Ansvara för att uppdatera tidplaner gällande styrelsemöten och presidiemöten och att de blir
kända i bolaget.
Nära samarbete med bolagets styrelsesekreterare.
 Stöd till styrelse, vd och övriga funktioner inom bolaget vad gäller förberedande arbete inför
styrelsemöten, t ex teknik vid möten, styrelsehandlingar, VD-rapport och presentationer.
Förbereda, koordinera samt skriva protokoll vid möten för ledningsgruppen.
Bevaka inkommande uppdrag och beslut från Göteborgs Stad och sammanställa dessa för
vidare kommunikation inom bolaget. Bevaka andra viktiga handlingar exempelvis Budget för
staden, KS, KF handlingar med mera.
 Allmänt administrativt stöd till ledningsgrupp'
 Planera och upprätta tidplaner för arbetet.
Vidareutveckla processer och rutiner inom arbetsområdet.
I ditt arbete ingå även administrativa uppgifter som innebär att vara backup för bolagets
officiella brevlåda samt att genomföra beställningar och inköp inkl. avrop från ramavtal och
övriga administrativa och operativa uppdrag kopplat till kontoret.


Ansökan
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. För ytterligare information kring tjänsten är du välkommen att kontakta vår rekryteringskonsult Edin Zgog på edin.zgog@randstad.se 
I följande rekrytering arbetar vi med löpande urval, du är därför välkommen med din ansökan redan idag, dock senast den 12 januari 2023.

Kvalifikationer
För att lyckas och trivas i rollen tror vi att du har erfarenhet av ett arbete där du har verkat nära en ledning i en förvaltning eller i ett kommunalt/privat bolag, du kan tex haft tidigare roll som VD- assistent, administrativ controller, verksamhetcontroller, bolagscontroller, förvaltningscontroller, nämndsekreterare eller utvecklingsledare.

Du innehar en högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper som bedöms som relevanta för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet och inblick eller erfarenhet från arbete inom offentlig verksamhet, gärna med erfarenhet från Göteborg Stads förvaltningar och/eller dess bolag. På samma sätt är det meriterande med en mångårig erfarenhet som VD-assistent eller likvärdig befattning.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. Du tar initiativ, är drivande och har förmåga att samordna grupper och skapa engagemang och delaktighet. Du är noggrann och strukturerad. För att framgångsrikt arbeta med bolagets styrelse- och ledningsarbete är viktiga egenskaper: analytisk förmåga, hög social kompetens och en välutvecklad förmåga av utvecklings- och förändringsarbete.

Om företaget
Göteborgs Stads Parkering är ett bolag som ägs av Göteborgs Stad. Vi bidrar till att skapa en hållbar,
tillgänglig och attraktiv stad för våra invånare, men också för de som besöker Göteborg. Det gör vi
genom att förvalta parkeringsanläggningar och erbjuda trygga, säkra och bekväma lösningar, för
både privat- och företagskunder.

Under varumärket Parkering Göteborg samordnar vi kommunalägd parkering och möter den
parkerande kunden. Vår målsättning är att förenkla resandet och skapa parkeringslösningar som
hjälper kunderna att hitta flytet i sin vardag. Vi har idag 71 000 parkeringsplatser, nästan 1 550
laddplatser och dagligen görs upp emot 41 000 betalningar i vår betalningsapp samt 9 000
betalningar i betalautomater. Bolaget omsätter 450 miljoner kronor och förvaltar
parkeringsanläggningar till ett värde av drygt 2 400 miljoner kronor. Cirka 90 medarbetare arbetar
hos oss.

För att genomföra vårt uppdrag och kunna leverera behöver vi alla slags kompetenser – inte minst i
den spännande tid vi har framför oss. Göteborg är mitt uppe i en byggboom som kommer att pågå i
många år till – visste du att staden växer med 7 000 invånare per år? Under byggtiden behöver
Göteborg fortsatt vara tillgängligt, och vi arbetar aktivt tillsammans med stadens andra aktörer för
att säkerställa det.

Vår allra viktigaste resurs är våra medarbetare. Vill du vara med?

Kontaktpersoner på detta företaget

Daniella Petersen

Cecilia Mannheimer

Emelie Özgun

Pontus Adolfsson

Konsultchef Katja Löfström

Maria Johansson

Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom

Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 december 2022
  • Ansök senast: 12 januari 2023

Besöksadress

Ringvägen 100
None

Postadress

Ringvägen 100
Stockholm, 11860

Liknande jobb


VD-assistent

13 mars 2024

Executive Assistent till bolag i framkant!

Executive Assistent till bolag i framkant!

16 februari 2024