OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Solna stads socialförvaltning arbetar vi utifrån visionen; ”vi är med och formar morgondagens socialtjänst så att våra klienter och brukare får förutsättningar att leva ett självständigt liv”.
Nu söker vi efter vår nästa administrativa controller. Vill du vara med och bidra till utvecklingen av välfärden?
Om oss
Socialförvaltningen består av barn- och ungdomsenheten, vuxenenheten, ekonomi- och arbetsmarknadsenheten och en stabsenhet. Förvaltningen har totalt ca 180 medarbetare.
Stabsenheten arbetar med förvaltningsövergripande frågor och består idag av 7 medarbetare med funktionerna controller, samordnare för arbetsmiljö och säkerhetsfrågor, kvalitetscontroller, projektledare, verksamhetsstrateg samt alkohol- och tobakshandläggare.
Vad innebär uppdraget?
Du kommer att arbeta i nära samverkan med förvaltningens övriga enheter och vara en samlande kraft i förvaltningens administration och ärendehantering. Till arbetsuppgifterna hör att hjälpa förvaltningens chefer att ta fram och sammanställa underlag inför uppföljningar och beslut. Du administrerar utbildningar för förvaltningens medarbetare. Du ansvarar för att uppdatera intranät och webb och är kontaktperson mot stadens kontaktcenter.
Som administrativ controller administrerar du förvaltningens upphandlingar och avtal, genomför direktupphandlingar och samordnar förvaltningens avtalsuppföljning. Du handlägger och utreder ärenden till den politiska nämnden och är förvaltningens nav i nämndsadministrationen.
Vem söker vi efter?
Du har
- Akademisk utbildning, gärna med inriktning mot ekonomi, juridik, statsvetenskap eller liknande.
- Förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift.
- Hög digital kompetens och lätt att ta dig an nya IT-system.
- Kunskap om offentlighet och sekretess, kommunallagen, förvaltningslagen samt om för socialtjänsten relevant lagstiftning.
Det är meriterande om du har
- Erfarenhet av Lex, Stratsys och Treserva.
- Erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
Som person är du flexibel, noggrann och serviceinriktad. Du är utvecklingsorienterad och strävar efter att arbeta på ett effektivt sätt. Oavsett omständigheter så strävar du efter att planera, prioritera och organisera ditt arbete. Du har lätt för att samarbeta och har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp.
Mer information om ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse. Varmt välkommen med din ansökan senast den 17 oktober.
Om du har några frågor är du välkommen att höra av dig till stabschef Elin Nordström på elin.nordstrom@solna.se alternativt på tel 08-7461000.
Vi tar endast emot ansökningar genom vårt rekryteringsverktyg. Solna stad har gjort medieval för samtliga rekryteringar, så vi undanber oss därför samtal från annonssäljare eller säljare av rekryteringstjänster.
I Solna arbetar engagerade medarbetare med uppdraget att utveckla staden och välfärden med solnaborna i fokus. Detta gör oss till en spännande och utvecklande organisation att arbeta inom.
Socialförvaltningen ansvarar för insatser till barn, ungdomar, familjer, till personer med funktionsnedsättning eller missbruk samt för stöd till brottsoffer och personer i behov av ekonomiskt stöd. Vi ger råd, stöd och handlägger frågor som rör barn- och ungdom, familjerättsfrågor, psykisk funktionsnedsättning och missbruk, samt frågor som rör brottsoffer och försörjningsstöd.
Solna är en framtidsstad i tillväxt, unikt belägen mellan Kungliga nationalstadsparkens lugn och storstadens puls. Vår vision är att Solna ska vara en levande och trygg stad, som förenar hållbar utveckling med en god ekonomisk hushållning för att trygga framtidens välfärd. Här finns attraktiva bostäder, framgångsrika företag, utmärkta kommunikationer, förstklassig samhällsservice och ett rikt kultur- och idrottsutbud. Solna stad är nu inne i en spännande utvecklingsfas, befolkningen växer och många företag söker sig hit.