Administrativ controller/uppföljare till Kungsholmens beställarenhet!

Administrativ controller/uppföljare till Kungsholmens beställarenhet!

Arbetsbeskrivning

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Kungsholmens stadsdelsförvaltning är en av Stockholms 13 stadsdelsförvaltningar och omfattar de tre öarna Kungsholmen, Lilla Essingen och Stora Essingen.



Inom stadsdelsförvaltningen arbetar ca 1300 medarbetare, som ansvarar för bland annat äldreomsorg, förskola, socialtjänst, omsorg om personer med funktionsnedsättning och stadsmiljö. Tillsammans arbetar vi för att ständigt utveckla våra verksamheter och ge bra service till alla som lever sitt liv på Kungsholmen och Essingeöarna.



Arbetsplatsbeskrivning
Kungsholmens äldreomsorgenhet består av två delar: Myndighetsutövning och förebyggande arbete.

Inom myndighetsutövningen arbetar 23 biståndshandläggare, metodutvecklare, färdtjänstutredare, avgiftshandläggare samt administrativ assistent med ansvar för fakturahantering. Vi beviljar bistånd huvudsakligen enligt Socialtjänstlagen, till drygt 1800 personer. I den förebyggande delen ingår en öppen träfflokal med två aktivitetssamordnare, ”tryggt mottagande i hemmet” med sju undersköterskor, två äldrekuratorer samt en seniorvaktmästare och digital fixare. Enheten har en beställarchef och två bitr. beställarchefer med huvudansvar för respektive del. 

Vi sitter i lokaler nära T-centralen, med närhet till allmänna kommunikationer.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder

Arbetsbeskrivning
Som administrativ controller/uppföljare inom beställarenheten arbetar du med ekonomiuppföljning och verksamhetsuppföljning. Du kommer att ha utökad delegation att fatta beslut om bistånd, och vara ”bollplank” till kollegor. Du kommer att ha en viss samordnande funktion. Du granskar utförarnas fakturering och fakturaunderlag för att säkerställa att rätt ersättning betalas ut. Du har även regelbundna uppföljningsmöten med utförarna. Du medverkar vid framtagandet av tertialrapporter, verksamhetsplaner och verksamhetsberättelser samt bidrar aktivt till att verksamhetens mål uppnås. Du kommer att ta fram och sammanställa statistik, exempelvis kring beviljade insatser, och ha regelbundna möten med biståndshandläggarna. I tjänsten ingår även att hjälpa kollegor med IT-relaterade frågor och stöd inom verksamhetssystemen.

Kvalifikationer
Du har socionomexamen med inriktning mot äldre och funktionshinder eller socionomexamen och minst tre års erfarenhet av arbete som biståndshandläggare inom äldreomsorgen med goda vitsord. Du behärskar Stockholms stads dokumentationssystem Paraplyet, regionens datorsystem WebCare och Officepaketet särskilt Ecxel. Du har goda kunskaper inom aktuell lagstiftning. Meriterande om du tidigare har arbetet i en samordnande roll och med uppföljning gentemot utförarnas fakturering.

Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du har en pedagogisk förmåga och anpassar ditt sätt att förmedla ditt budskap till mottagaren. Du samarbetar och kommunicerar bra med andra människor, arbetar och planerar ditt arbete för att uppnå enhetens mål och resultat. Du uttrycker dig väl i tal och skrift och följer fattade beslut.

Välkommen med din ansökan.



Övrigt
Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Sammanfattning

Liknande jobb


Biståndshandläggare

20 december 2024

Anhörigkonsulent

Anhörigkonsulent

20 december 2024

Biståndshandläggare, Östhammar

Biståndshandläggare, Östhammar

19 december 2024

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

Biståndshandläggare Myndighet ÄO/OF

19 december 2024