OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Universitetsförvaltningen skall genom samverkan, kompetens och tillgänglighet på ett effektivt sätt erbjuda universitetets verksamheter stöd och service.
Universitetsförvaltningen ska ge:
- Stöd och service till LiUs kärnverksamhet och universitetsledningen
- Expert- och konsultstöd till LiUs kärnverksamhet och universitetsledningen
- Övergripande planering för och uppföljning av LiUs verksamhet
- Implementering av LiUs strategi
- Utveckling, förnyelse och förvaltning av stödprocesser och administrativa system
Arbetsuppgifter: Den administrative direktören ansvarar under rektor för den samlade administrativa verksamheten vid universitetet och är chef för universitetsförvaltningen med dess tio avdelningar och sammanlagt 450 anställda.Inledningsvis kommer tonvikten att ligga på att definiera, utveckla och koordinera de administrativa stödprocesser som erfordras för att universitetet skall kunna nå sina strategiska mål med avseende på sina huvudprocesser, utbildning och forskning.Uppgifterna innefattar ett omfattande samspel med den akademiska och den administrativa ledningsstrukturen inom institutioner och fakulteter.
Kvalifikationer: För arbetsuppgifterna lämplig högskoleutbildning.Forskarutbildning samt egen erfarenhet av utbildning och forskning är meriterande.Omfattande och väl vitsordad erfarenhet av arbete i en komplex, professionell kunskapsorganisation, särskilt med inriktning på ledning och utveckling av verksamheten.Dokumenterad skicklighet att driva och samordna utvecklingsprojekt och att implementera resultat.Stor förmåga att motivera och entusiasmera medarbetare och linjechefer.
Inom Linköpings universitet vill vi ta vara på de kvaliteter som en jämn könsfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.Vi ser olikheter inom personalgruppen som något som berikar arbetet och ökar förutsättningarna att nå bra resultat.