Administrativ ekonomiassistent

Administrativ ekonomiassistent

Arbetsbeskrivning

Är du en person som gör det lilla extra för dina kollegor eller kunder? Letar du efter en långsiktig roll på en inspirerande arbetsplats. För vår kunds räkning letar vi nu efter dig som vill arbeta som administrativ assistent och kanske är det just dig vi söker! Behovet är omgående så skicka in din ansökan redan idag!
Information om tjänsten
Belwrk söker för kunds räkning en administrativ assistent. Detta är en direktrekrytering vilket innebär att BELWRK sköter hela rekryteringsprocessen och kunden anställer den slutvalda kandidaten. På din blivande arbetsplats finns det ett 10-tal kollegor som ser framemot att du ska börja. Du kommer arbeta måndag- fredag kontorstider i Gamla Stan. Den här rekryteringsprocessen hanteras av BELWRK och önskemålet är att alla frågor kring tjänsten går till ansokningar@belwrk.com

Arbetsuppgifter
I rollen som administrativ assistent kommer du erbjudas en varierande vardag med utvecklande arbetsuppgifter. Arbetsuppgifterna ger en inblick i en verksamhet och omfattar administrativa uppgifter både av ekonomisk samt marknadsföringskaraktär. Rollen har många kontaktytor och du kommer således att assistera och ge service till både chefer och medarbetare.
Som administrativ assistent hos vår kund kommer du vara bolagets ansikte utåt och ha det huvudsakliga ansvaret för att arbetsplatsen är administrativt välfungerande och trivsamt. Detta innebär arbetsuppgifter är av varierad karaktär.
Assistera vid ekonomiska sysslor
Ta hand om företagets sociala medier
Vara närvarande vid styrelsemöten
Sköta tillhörande administration
Vi söker dig som
Vi söker dig som är utbildad civilekonom alternativt dig som har läst ekonomi/redovisning på Universitets nivå.
Har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift då arbetet utförs på detta språk
Har mycket goda kunskaper i office-paketet
Har du tidigare erfarenheter av att arbeta i system som Visma och Hogia är det meriterande.
Vem är du? Då dator och telefon blir dina främsta arbetsredskap krävs det att du har god dator- och systemvana från MS office. Som person ser vi att du är serviceinriktad och trivs med att supportera dina kollegor i olika ärenden. Vidare ser vi att du har en förmåga att behålla helikopterperspektiv där du ser allt som behöver göras och snabbt kan skifta mellan arbetsuppgifter. Du är även självgående och ser när saker behöver göras på kontoret eftersom du kommer att ha ansvar för att allt finns på plats och flyter på. Du är engagerad och ansvarsfull och har förmåga att bemöta människor på ett förtroendefullt, ödmjukt och lyhört sätt. Slutligen kommer du gärna med förslag på utveckling av administrativa rutiner och processer
Om BELWRK
BELWRK AB är sedan 26 år ett bemanningsföretag med fokus inom administration och ekonomi. Vi arbetar med traditionell bemanning ute hos våra kunder, men en stor avdelning hos oss är den inlämningsservice som vi driver på vårt kontor i Vällingby. Vi erbjuder tjänster såsom kundtjänstentrepenad, registreringsentrepenad, telefonpassning, posthantering, betalningsärenden, returhantering och sköter även tredjeparts-logistik.
Meriterande krav
Erfarenhet från en liknande roll som administratör eller ekonomiassistent

Sammanfattning

  • Arbetsplats: BELWRK AB Vällingby
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 10 juni 2021
  • Ansök senast: 10 juli 2021

Postadress

Krossgatan 15
Vällingby, 16250

Liknande jobb


Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

19 november 2024

Erfaren administratör

Erfaren administratör

19 november 2024

19 november 2024