Administrativ Ekonomikonsult

Administrativ Ekonomikonsult

Arbetsbeskrivning

Är du en engagerad, lösningsorienterad och målinriktad person med administrativ erfarenhet? Lockas du av möjligheten att utvecklas inom din yrkesroll? Vi på Leaseright söker nu en administrativ ekonomikonsult som drivs av att arbeta i en förvaltande position på ett företag där kulturen präglas av stark framåtanda och ambition.

Vilka är vi?
Leaseright grundades 1992 och har sedan dess stadigt expanderat. Idag är vi marknadsledande inom vår unika nisch. Vårt arbete leder till stora besparingar för våra kunder genom optimering av rutiner och finansiella villkor för en effektiv hantering av leasing- och hyresavtal. Vi har en bred och gedigen kundbas främst bestående av större företag, kommuner och regioner. Leaseright är en oberoende aktör, vilket har varit en förutsättning för att alltid kunna ta tillvara på kundens intressen fullt ut. Våra motparter hos kund är ofta finans-, ekonomi/redovisning-, inköp- och IT chefer. Vi är idag 18 medarbetare varav 14 tillhör huvudkontoret i centrala Vänersborg.


Arbetsbeskrivning
Arbetsuppgifterna består främst av att administrera kundernas leasing- och hyresavtal i Leaserights affärssystem. Du blir en viktig del i teamet som ansvarar för den löpande administrationen. Du ser till att hålla utsatta deadlines och arbetar med hög kvalité. Arbetet sker både individuellt och i team där du kommer ha ett nära samarbete med kundansvarig konsult. Vi på Leaseright kommer att förse dig med specialistkunskaper inom vårt verksamhetsområde.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
Informationsinsamling och kvalitetssäkring av material till vårt system
Löpande registrering och uppdatering av fakturor och avtalsinformation
Aktivt söka, ta tillvara på och hantera underlag och information gällande kundernas leasing- och hyresavtal
Tillsammans med teamet medverka i att driva utvecklingsfrågor inom prioriterade områden relaterade till tjänsten


Personliga egenskaper
För jobbet krävs det att du är noggrann, serviceinriktad och handlingskraftig samt har en god förmåga att arbeta både självständigt och i team. Du är ansvarstagande och innehar kapaciteten att leverera. Att ha en god kommunikativ förmåga i både tal och skrift samt ett analytiskt, effektivt och strukturerat arbetssätt värderas högt. Vi tror att du trivs i en förvaltande roll, på ett bolag i expansiv förändrings- och tillväxtfas.

Kvalifikationer – meriterande men inget krav
Akademisk utbildning inom ekonomi, administration eller motsvarande
Arbetslivserfarenhet inom administration
Van användare av Officeprogrammen


I rekryteringen kommer stor vikt kommer att läggas vid personlighet.

Vad vi erbjuder dig
Leaseright ger dig möjligheten att tillsammans med ett etablerat team vara delaktig i företagets utveckling och riktning framåt. Du erbjuds också stora möjligheter att själv påverka ditt arbete och uppmanas att komma med egna initiativ och förbättringsförslag. Hos oss får du chansen att arbeta i ett mindre men marknadsledande företag där kommunikationsvägarna är korta och där vi tillsammans är stolta över vad vi presterar.
Om du blir en del av oss kommer du till ett stimulerande, utvecklande och kunskapsintensivt företag med över 25-års unik branschkunskap. Du kommer in i en expansiv tillväxtfas och får vara med på vår spännande resa framåt.
Har du frågor om tjänsten är du välkommen att höra av dig till Claes Brander på telefon 070-520 2533.
Varmt välkommen med din ansökan! Du skickar din ansökan till: claes.brander@leaseright.se
Skicka gärna din ansökan omgående då urval kommer att ske löpande.

Kontaktuppgifter
Rekryterande chef: Claes Brander
claes.brander@leaseright.se
070-520 25 33
www.leaseright.se

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Leaseright Intressenter AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 29 december 2021
  • Ansök senast: 28 januari 2022

Postadress

Kungsgatan 13
Vänersborg, 46233

Liknande jobb


20 december 2024