OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Göteborg befinner sig i mitt i ett utvecklingssprång. Staden växer kraftigt och arbetar för att bli en grön och nära storstad. Utmaningarna är många och komplexa. Staden ska leverera välfärdstjänster till en växande befolkning samtidigt som det sker betydande utveckling inom stadsutveckling och infrastruktur. Staden har också ett starkt fokus på arbetet med social hållbarhet för att skapa jämlika livsvillkor för göteborgarna. Ambitionen är att göra Göteborg till en föregångsstad, en stad som tillhör alla. En livlig, tolerant och välmående stad. En hållbar stad öppen för världen.
Förvaltningen för funktionsstöd söker dig med både mod och lust att vara med och skapa och utveckla en ny förvaltning. Som Sveriges andra största stad ser vi stora möjligheter att vara med och driva förutsättningar för delaktighet och tillgänglighet för alla. Här finns plats för innovativa ledare med god samarbetsförmåga och intresse att leda och utveckla verksamheter. Du kommer verka i sammanhang där helhetsperspektiv, engagemang och stort intresse för ledarskap efterfrågas.
Förvaltningen består av ca 5000 medarbetare. Våra verksamheter består av myndighetsutövning inom LSS/SoL samt insatser såsom boende, daglig verksamhet, sysselsättning, boendestöd, personlig assistans, ledsagning etc.
ARBETSUPPGIFTER
Efter årsskiftet träder Göteborgs stad in i nya förvaltningar och vi håller nu på att rustar upp för att kunna ge bästa möjliga stöd och service både till de vi är till för, men även inåt organisationen. Vi kommer befinna oss i en spännande fas där stödfunktioner ska formas och till vår hjälp söker vi därför en Administrativ enhetschef som kommer bli en viktig kugge i byggandet av det administrativa stödet.
Administrationen inom den nya förvaltningen är uppdelad i fyra stadsområden; Sydväst, Nordost, Hisingen och Centrum och i ditt nya uppdrag kommer du att ansvara för stadsområde Nordost och våra kompetenta administrativa medarbetare där. Du kommer arbeta tätt tillsammans med enhetscheferna för övriga stadsområden och verksamhetschef Helena Wikman Ericson för att forma och utveckla det administrativa stödet inom förvaltningen.
Helenas tankar om sitt ledarskap och uppdraget:
"Mitt ledarskap präglas av tillit till dem jag arbetar tillsammans med. För att skapa en grund för det är det nödvändigt att ha en ömsesidig öppen dialog. Tillgänglighet är också en viktig grundstomme. Jag förväntar sig att mina medarbetare tar ansvar för sina uppdrag. Att de har en god relation till sina medarbetare och sina kollegor. Vi ska tillsammans skapa en administration för Förvaltningen för funktionsstöd, och vårt mål är att bli bäst i Sverige!"
Att arbetsleda administrativ personal inom stadsområde Nordost kommer till en början innebära stort fokus på framtagande av gemensamma rutiner och strukturer, som är ändamålsenliga för att bäst möta behoven för de vi är till för. Vi tror att en stor framgångsfaktor i arbetet att skapa en effektiv och ändamålsenlig organisation är att ta tillvara den kompetens som finns hos varje medarbetare. Inom stadsområde Nordost kommer du att ha fullt personalansvar för ca 20 administratörer som arbetar ut mot verksamhet med bland annat fakturahantering, löneadministration, avgiftshandläggning mm. Utöver personalansvaret så har du även budget-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar.
Vi hoppas att du vill vara med på vår resa att forma det administrativa stödet inom Förvaltningen för funktionsstöd!
KVALIFIKATIONER
För denna tjänst krävs högskoleexamen med relevant inriktning för tjänsten. Du behöver även ha erfarenhet från tidigare chefsuppdrag, där du haft personal-, budget-, verksamhets- och arbetsmiljöansvar. Vi ser även att du har mycket goda IT-kunskaper. Meriterande för tjänsten är om du har tidigare erfarenhet från chefsuppdrag på administrativ enhet. Likaså arbete inom socialtjänsten eller politiskt styrd organisation. Har du arbetat med organisationsutveckling så ser vi även det som ett plus.
För uppdraget som enhetschef så söker vi dig som motiveras av, och har förmågan att omvandla mål till konkreta handlingar där du följer upp resultat för att säkerställa att enheten gör rätt saker. Du ser vad som behövs göras och tar initiativ och ansvar för att arbetet går framåt. Du har ett stort engagemang för ditt uppdrag vilket sprider sig till dina medarbetare. Då vi är som bäst när vi arbetar tillsammans och tar tillvara varandras kompetenser söker vi dig som trivs med att samarbeta med andra för att skapa mervärde. Vi vill även att du är strukturerad i ditt sätt att ta dig an arbetsuppgifter. Sist men inte minst så är vi en stödfunktion så vi söker sig med hög servicenivå i ditt arbete.
Låter det som uppdraget för dig?
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I denna rekrytering kommer vi inte att efterfråga ett personligt brev som ansökningshandling. Istället kommer du som söker att få svara på ett antal frågor där vi ber dig beskriva din kompetens inom efterfrågat område.
I urvalet kommer vi utgå ifrån dessa svar som komplement till ditt CV. Som en del av urvalsprocessen kommer vi även använda oss av arbetspsykologisk testning.
Göteborgs Stad arbetar aktivt för att främja lika rättigheter och möjligheter samt att motverka diskriminering.
Till dig som företräder bemannings- och rekryteringsföretag:
Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare