Administrativ enhetschef, Kansliavdelningen

Administrativ enhetschef, Kansliavdelningen

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med och utvecklas med oss?

Vi söker nu en enhetschef till den administrativa enheten på Kansliavdelningen som är placerad centralt under kommunstyrelsen. Administrativa enheten består av 7 personer och har huvudansvaret för den samlade administrationen av de politiska beslutsprocesserna, registratur, kommunarkiv, systemförvaltning av det centrala diariesystemet, övergripande administration samt ansvaret för genomförande av allmänna val. Även administration av moderbolaget Strängnäs kommunföretag AB ingår i enhetens uppdrag. På Kansliavdelningen finns också säkerhetsenheten, hållbarhetsfunktionen/Agenda 2030, jurister och utredare.

Då Kansliavdelningen rymmer flera funktioner är arbetsuppgifterna omväxlande och vår vilja att samarbeta och lösa uppgifter tillsammans är grundläggande.

ARBETSUPPGIFTER
Som enhetschef ansvarar du för utveckling och leverans inom enheten med fokus på dem vi finns till för. Du har fullt personal- och budgetansvar för enhetens verksamhet och ditt uppdrag är att stötta, entusiasmera och coacha medarbetarna i sina enskilda uppdrag samt driva utvecklingsfrågor.

Du kommer vara en viktig del i avdelningens ledningsgrupp, och har därmed ett gemensamt ansvar för utvecklingen av Kansliavdelningen samt samverkan med andra verksamheter i förvaltningen.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har en akademisk examen inom administration, eller annan för tjänsten relevant utbildning, eller erfarenhet som bedöms likvärdig
• har erfarenhet av att leda med gott resultat
• har erfarenhet av politisk beslutsprocess och informationshantering vilket genomsyrar enhetens uppdrag
• är kommunikativ, pedagogisk och har förmågan att få med dig andra
• har en stark vilja till utveckling och ser förbättringsarbete som en naturlig del i ditt uppdrag
• trivs med ett högt arbetstempo
• har helst erfarenhet av politiskt styrd organisation och gärna kommunal erfarenhet.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och vi vill att du delar kommunens värdegrund; utveckling, respekt, öppenhet och tydlighet. Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi är en attraktiv tillväxtkommun med drygt 37 000 invånare i hjärtat av Mälardalen.
Vi har bra kommunikationer. Härifrån är det knappa 50 minuters resväg med tåg till Stockholm, och än mycket närmare till exempelvis Eskilstuna. Hos oss får du vara med och göra skillnad, både för individen och för samhället.
Vi erbjuder en dynamisk arbetsplats med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb med goda möjligheter att påverka och utvecklas. I Strängnäs kommun arbetar drygt 2 500 kunniga och kompetenta medarbetare.

Tillsammans arbetar vi för att göra invånarnas vardag så bra som möjligt nu och i framtiden.
Våra medarbetare trivs hos oss, det ser vi i vår årliga medarbetarundersökning. I organisationen arbetar vi aktivt med vår vision och vår värdegrund som präglas av respekt, öppenhet, utveckling och tydlighet.
Vi vill att du som medarbetare trivs och bygger vår framtida kommun tillsammans med oss. Vi behöver din kompetens, ditt engagemang och dina erfarenheter. Tillsammans gör vi varandra bättre!

Strängnäs kommun tillämpar rökfri arbetstid.

För arbete med barn och ungdom ska utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas innan anställning.

Vi ber dig som sökande att ansvara för dokumentation av din kompetens på ett sätt som medger en saklig, kvalitativ bedömning.

I samband med att du har sökt arbete hos oss och för att vi ska kunna hantera din ansökan, behandlar Strängnäs kommun dina personuppgifter. Du kan läsa mer om vad detta innebär via vår hemsida; https://www.strangnas.se/kommun-och-politik/overklaga-beslut-rattssakerhet/personuppgifter-i-strangnas-kommun

Strängnäs kommun har gjort mediaval för denna rekrytering och undanber därför bestämt kontakt med annonssäljare eller andra säljare av rekryteringstjänster.

Sammanfattning

Liknande jobb


22 november 2024

21 november 2024