Administrativ expert

Arbetsbeskrivning

MIGRATIONSVERKET SÖKER PERSONAL

Migrationsverket arbetar med migrationsfrågor i Sverige och internationellt. Det innebär att vi har ansvar för att pröva alla ärenden, som rör människor, som vill besöka Svergie eller bosätta sig här, söka skydd undan förföljelse eller ha svenskt medborgarskap. Verket erbjuder de asylsökande boende och viss sysselsättning under väntetiden samt stödjer den som fått nej på sin ansökan och måste lämna landet.

Migrationsverket har verksamhet över hela landet och har idag cirka 3 000 anställda.

Till enheten i Karlskrona söker vi

ADMINISTRATIV EXPERT
(diarienr KAR-242-2007-88)

Arbetsuppgifter:
Hantera ersättningsförordningen för enhetens räkning.
Ansvara för extern information, enhetens administrativa rutiner, så att arbetet på enheten följer gällande regelverk, särskilt vid förändringar i lag och förordning. Ansvara för enhetens beläggning, fördela ärenden till respektive handläggare. Introduktion av nyanställd personal. Uppföljning av verksamhet. Beslut om utreseformer, överlämnande till polis, uppsikt och förvar i återvändarärende. Administrativa arbetsuppgifter. Ersätta enheteschefen vid dennes frånvaro.

Kvalifikationer:
Högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig/socialinriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Erfarenhet av arbete med människor i utsatta situationer och i administration/organisatoriskt arbete samt erfarenhet av datorarbete. Kunskaper i engelska är meriterande.

Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 12 april 2007
  • Ansök senast: 18 april 2007

Liknande jobb


20 augusti 2010

Säkerhetsarkitekt

21 augusti 2010

Specialist Applikationssäkerhet

21 augusti 2010

23 augusti 2010