Administrativ exportkontrollant till Siemens i sommar!

Administrativ exportkontrollant till Siemens i sommar!

Arbetsbeskrivning

Detta är ett konsultuppdrag som avser att starta omgående tom september. Vi söker nu dig som gillar administrativa arbetsuppgifter och som kan jobba i sommar.
Tjänsten består av att hantera uppgifter inom exportkontroll och andra styrningsrelaterade frågor. När du arbetar hos oss kommer du att möta flera processer runt vårt företag såsom försäljning, konstruktion, inköp, produktion, logistik, HR, IT och så vidare.

Utmaningen

I denna tjänst kommer du att vara en del av en liten avdelning som kallas för Finance Governance. På vår avdelning ansvarar vi för efterlevnad, internkontroll, exportkontroll och tull.



I denna roll kommer du att dela din tid mellan frågor som rör exportkontroll, tull och intern kontroll. Du kommer att ha en administrativ roll som främst innefattar att hantera och släppa beställningar och leveranser i SAP samt att stödja vår verksamhet i övriga Exportkontrollrelaterade frågor.



Huvuduppgifter;

* Hantera och frisläppa beställningar och leveranser i SAP
* Kvalitetshantering av exportkontroll och tulldata
* Stöd vid uppföljning och koordinering av ECC-godkännanden gällande offerter och leverans
* Ge stöd till verksamheten i exportkontroll och tullfrågor
* Ge stöd i andra administrativa aktiviteter såsom att samordna arkivering, utföra kontroller / stickprov mm.



Vem är du?

Vi söker dig gillar att jobba administrativt. Som kanske har tidigare erfarenhet från Export Control och har god kunskap om vad vi gör inom Siemens Energy. Det är värdefullt (men inte ett krav) om du har en teknisk, affärsmässig och/eller logistisk bakgrund och/eller kunskap om logistiska processer (Inköp, orderhantering, leverans och spedition). Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av SAP. Det är mycket viktigt att du kan jobba under semesterpersioden (juli) i sommar.



Eftersom vi är en styr- och kontrollfunktion är det viktigt att hålla hög etisk standard i allt vi gör. Du är väl strukturerad, kan arbeta självständigt och din kommunikationsförmåga är god på både svenska och engelska. Du har en god förmåga att säkerställa en optimal servicenivå gentemot dina motparter och du är samarbetsvillig i den meningen att du är villig att stötta verksamheten samt att delta i avdelningarnas planering och ta ägarskap utifrån det.



Vi förväntar oss att du har minst 1-5 års arbetslivserfarenhet och/eller en universitetsexamen (eller motsvarande) inom teknik, logistik, företagsekonomi, projektledning eller motsvarande

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jefferson Wells
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 1 april 2022
  • Ansök senast: 20 april 2022

Liknande jobb


Handläggare till Ackordscentralen Umeå

Handläggare till Ackordscentralen Umeå

22 november 2024

20 november 2024