OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en duktig administratör med servicevana som trivs i en miljö där det alltid händer någonting nytt, och den ena arbetsdagen aldrig är den andra lik? Tycker du om att ta ansvar, och att vara behjälplig både gentemot kund som mot interna kollegor? Vill du arbeta på en plats där dina styrkor tas tillvara, och du får möjligheten att utvecklas? Då kanske du är Toyota Center i Helsingborgs nya administrativa försäljningsassistent! Välkommen!
Om tjänsten
I tjänsten som administrativ försäljningsassistent hos oss på Toyota Center i Helsingborg får du en utvecklande och viktig roll som administrativt stöd till vårt säljteam. Du bistår våra säljare i det vardagliga, vilket innefattar allt från att hantera ordersedlar, se till att allt är infört och à jour i våra systemstöd och att fylla i varudeklarationer, till att vara behjälplig vid större arrangemang och företagsevent. Det är upp till dig att styra och planera ditt eget arbete och att ha en daglig dialog med säljarna och vår försäljningschef, för att löpande kunna prioritera ditt eget arbete.
Tjänsten är i sin kärna en administrativ backoffice-roll, men då du kommer att utgå från en plats i vår bilhall, kommer du även att ha dagliga möten med besökande kunder där du blir vårt ansikte utåt och den första kunden möter i hallen.
Vi tror på att utveckla våra medarbetares styrkor och personliga kompetenser, och för rätt person kommer tjänsten som administrativ försäljningsassistent att innebära en grogrund för att utvecklas mot kvalificerat administrativt arbete och större ansvar.
Om dig
För rollen som administrativ försäljningsassistent letar vi efter dig som trivs med en arbetsdag som inte har en given gång och att göra-lista. Det är upp till dig att finna en struktur, så att det gynnar säljteamet och verksamheten i stort på bästa vis. För att kunna bli framgångsrik i detta, tror vi inte att du behöver ha någon eftergymnasial utbildning, men däremot erfarenhet av roller som har givit dig dels servicevana, dels förmågan att prioritera ditt eget arbete, och dels förmågan att vara representativ utåt mot kund även då det är mycket att göra.
Vidare ser vi att du trivs med och har vana av administrativa roller och att arbeta i olika system.
Som person är du strukturerad, med en god organisationsförmåga. Du har via din erfarenhet lärt dig hur man säger nej, sätter gränser och prioriterar. Det är också viktigt att du genuint tycker om att möta människor och vara behjälplig.
För den här tjänsten är B-körkort ett krav.
Om Toyota Center
Bilmärket Toyota var först i världen med elhybridteknik, när ikoniska Prius lanserades redan 1997. Sedan dess har elhybridfamiljen vuxit sig allt större och idag säljs Toyota i fler än 170 länder.
Toyota Center i Helsingborg och Landskrona tillhör koncernen Kinch Holding AB. Vi är ett fullserviceföretag som bedriver verksamhet inom både ny- och begagnad bilförsäljning. Lokalt säljer vi cirka 1200 bilar per år.
I vår koncern ingår även Bilhallen Höör AB, Bilprisma Nordvästra Skåne AB och Bilprisma AB. Tillsammans arbetar vi med varumärkena Toyota och Lexus och dess kringtjänster. Inom koncernen säljer vi ca. 2500 nya och begagnade bilar per år och 2020 omsatte vi 556 miljoner koronor. Sammanlagt är vi cirka 75 anställda, fördelade på våra fem orter i nordvästra Skåne.
Läs mer om oss HÄR.
Kontakt och ansökan
I den här rekryteringen samarbetar Toyota Center med Jefferson Wells, en del av Manpower Group, med lång erfarenhet av rekrytering av chefer och specialister. Tjänsten söker du via ansökningslänken. Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Magnus Hallberg på tele 040 - 660 63 14, alternativt per mail till magnus.hallberg@jeffersonwells.se.
Notera att urval kommer att ske löpande, varför du bör söka tjänsten så snart som möjligt, dock senast den 5 oktober.
Vi ser fram emot din ansökan!