Administrativ förvaltare av idrottsanläggningar, Fritidssektionen

Arbetsbeskrivning

Kultur- och fritidsförvaltningen har uppdraget att skapa förutsättingar för god folkhälsa och bidra till ett större Falun. Vi arbetar för att ge falubor och besökare en fritid rik av upplevelser och aktiviteter. Fritidssektionen ansvarar för stöd till föreningslivet och utveckling och drift av idrotts- och motionsanläggningar. Vi är drygt 40 engagerade medarbetare och omsätter lite mer än 100 miljoner kronor per år.

Våra anläggningar finns utspridda över hela kommunen i form av exempelvis fotbollsplaner, elljusspår, ridhus och sporthallar. På Lugnetområdet finns en hög koncentration av anläggningar med sporthallar, bad, isstadion och skidstadion.

ARBETSUPPGIFTER

Vi söker nu en anläggningsförvaltare som ska ge administrativt stöd till fritidssektionens sektionschef och enhetschefer avseende tekniska arbetsuppgifter på våra idrottsanläggningar i Falu kommun.

Arbetet innehåller uppgifter såsom att ta fram underlag för bygglov och söka bygglov samt andra tillstånd, göra direktupphandlingar av entreprenader och material, beställa entreprenadarbeten på våra ramavtal, byggleda/projektleda mindre bygg- och anläggningsprojekt. Utföra arbetsuppgifter i egenkontroller inom brandskydd, el, säkerhet, miljö och hälsa.

Arbetet innebär i många fall nära kontakt med föreningar som driftar och använder våra anläggningar. Du kommer att arbeta nära sektionschef, evenemangsansvarig och två enhetschefer som ansvarar för drift av idrottsanläggningar.  

TILLRÄCKLIGA KVALIFIKATIONER

- Teknisk eller ekonomisk utbildning på lägst gymnasienivå eller dokumenterad lång erfarenhet av projektledning inom bygg- och anläggningsbranschen. 

Som person behöver du vara engagerad, lösningsfokuserad och kreativ samt flexibel.

MERITERANDE KVALIFIKATIONER

- Erfarenhet av bygg- och entreprenadbranschen, systematiskt brandskydd och arbetsmiljöarbete (BasU och BasP)

- Erfarenhet av offentliga upphandlingar

FALU KOMMUN SOM ARBETSGIVARE

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

ANSTÄLLNINGSVILLKOR 

Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

UPPLYSNINGAR

Sektionschef Tomas Jons, 023-820 17

Enhetschef Jonas Boström, 023-827 38  

FACKLIGA FÖRETRÄDARE

Christina Johansson, Vision, 023-821 10

Ulrika Bergman, SACO, 023-827 74

Artiklar i detta ämnet

  1. Faran i fuktskadade hus

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun Falun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 maj 2016

Liknande jobb


Tekniks förvaltare

Tekniks förvaltare

27 november 2024

Fastighetsförvaltare

Fastighetsförvaltare

26 november 2024

Servicechef för konsultuppdrag

Servicechef för konsultuppdrag

26 november 2024