Administrativ förvaltare till Möller&Partner

Arbetsbeskrivning

Möller & Partners är ett bolag som grundades år 2000 och är verksamt inom ägande, utveckling och förvaltning av fastigheter. Företaget har en bred och djup kompetens samt erfarenhet från alla typer av fastigheter. Möller & Partners etablerar löpande olika investeringsstrukturer där vi tillsammans med svenska och utländska institutionella investerare bygger upp, utvecklar och förvaltar fastighetsfonder med olika inriktningar. Sedan starten har Möller & Partners varit delaktiga i förvärv och förvaltning av fastigheter med ett värde överstigande 20 miljarder kr. Nuvarande bestånd uppgår till ett värde av ca 3 miljarder kronor med ett tydligt mandat att växa väsentligt.

Inom verksamhetsområdet Förvaltning Bostad arbetar vi bland annat med förvaltning och utveckling av hyresfastigheter i fastighetsbolaget Akka Egendom. Det är ett fastighetsbolag med inriktning på bostadsfastigheter i små och medelstora tillväxtkommuner runtom i Sverige. Bolaget grundades 2015 och är i en intensiv tillväxtfas där löpande förvärv av nya fastigheter sker. Akka Egendom äger idag bostadsfastigheter med ca 3100 lägenheter och räknar med att växa till ca 6-8000 lägenheter inom några år. Målsättningen med Akka Egendom är att åstadkomma en varaktigt stabil och god förvaltning med ett diversifierat bostadsbestånd. Investerarna bakom Akka Egendom är långsiktiga svenska institutioner.

Möller & Partners är ett personligt, ambitiöst och professionellt företag med familjär företagskultur samt sunda värderingar.

Administrativ förvaltare till Möller&Partner

Är du en erfaren administrativ förvaltare som tycker om att arbeta både självgående och i team? Har du bred erfarenhet av hantering av hyresgästärenden och uthyrningsuppdrag? Till vårt kontor på Grev Turegatan i Stockholm söker vi nu dig som vill vara med i vår fortsatta utveckling. Vi söker dig som är utåtriktad och målorienterad. Du har en god kommunikationsförmåga och har lätt att samarbeta.

Tjänsten

Vi erbjuder en bred roll med stort ansvar där du bl.a. kan vara med och bygga upp Akka Egendom. Det finns även möjlighet att påverka och utveckla rollen som administrativ förvaltare.

I denna tjänst har du övergripande ansvar för den administrativa förvaltningen. Då vi är en mindre grupp blir du involverad i det mesta som händer i verksamheten men huvudsakliga ansvarsområden är:

- Ansvar för vårt kundcenter - vara kravställare/rådgivare för arbetet med hyresgästkontakter (störningar, klagomål, frågor etc), uthyrning och felanmälan.
- Regional kontakt för uthyrning gentemot kommun, föreningar mfl.
- Hyresadministration
- Administration av bostadsanpassningar, tillval och hyreshöjningar
- Sociala medier, hemsida, informationsutskick och kundenkäter samt övriga marknadsaktiviteter i samråd med fastighetschefen
- Kontaktperson för löpande lokalt förvaltarsamarbete
- Delta i förvaltningsmöten med lokala förvaltare
- Stöd till tekniska förvaltaren inför projekt (koordineering och ev evakuering)
- Ansvara för att driva frågor till hyresnämnd och inkassobolag


Vi erbjuder

Vi erbjuder en bred roll med stort eget ansvar där du får vara med och bygga bolaget och påverka rollen. Vi är ett litet, personligt och professionellt företag med familjär företagskultur och sunda värderingar. Beslutsvägarna är korta och du får mandat att agera. Akka Egendom äger idag bostadsfastigheter med ca 3 100 lägenheter och räknar med att utöka till 6 000 - 8 000 lägenheter inom några år.

Din bakgrund och person

Vi tror att du har eftergymnasial utbildning och erfarenhet av administrativ förvaltning, hyresgästkontakter och uthyrning från bostads- eller fastighetsbolag. Du är en god kommunikatör både skriftligt och muntligt samt är duktig på att administrera ditt arbete och etablera nya rutiner och arbetssätt.

Du tycker om att ge god service och drivs av att nå uppsatta mål. Du har lätt för att samarbeta, tycker om att bygga relationer och är prestigelös.

Din ansökan

Vi ser fram emot din ansökan tillsammans med CV och ett personligt brev så snart som möjligt, dock senast den 10 januari 2021. Urvalet sker efter sista ansökningsdag.

Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Therese Malk på telefon 072-389 99 76 eller rekryteringskonsult Maria Mattsson på telefon 070-377 17 21. Naturligtvis behandlas alla ansökningar konfidentiellt.

Proper People är ett rekryteringsföretag specialiserat på att stödja bolag att nå sina affärsmål genom ledarstödd rekrytering, personbedömningar och konsultförmedling främst av chefer och specialister inom fastighetsbranschen. Läs mer på (https://properpeople.se/) www.properpeople.se (http://www.properpeople.se) .

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Proper People
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 december 2020
  • Ansök senast: 10 januari 2021

Liknande jobb


5 september 2024

19 juli 2024