Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.

Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Till Förvarsenheten i Göteborg söker vi


Administrativ handläggare

Förvarsenheten har verksamhet dygnet runt. Enhetens uppdrag med att hålla förvarstagna personer tillgängliga för utredning eller återvändande/verkställigheter ställer särskilda krav på att ständigt hålla en viss bemanningsnivå. Ersättare måste därför kallas in då ordinarie personal är sjuk, ledig, på tjänsteärende eller frånvarande av annan anledning. Personalens arbetstid är schemalagd vilket kräver en god organisation inom administrationen. Utbildning, handledning, verkställigheter mm ska rymmas inom ordinarie arbetstid vilket innebär ständiga förändringar med korttidsschema/tidsförskjutning som följd.

Arbetsuppgifter
Du ska självständigt hantera löpande personaladministration och arbeta som enhetens personalredogörare. Du säkerställer att bemanning och rapportering sker i enlighet med Migrationsverkets gällande kollektivavtal. Du ansvarar i första hand för bemanningsfrågor, semesterplanering, rekrytering, personalrapportering och administration kring personalfrågor på enheten. Arbetet innebär mycket kontakt och samarbete med chefer och övriga medarbetare. Det ställs krav på att du håller dig uppdaterad för att kunna ge information och service, ”vara spindeln i nätet”.
I övrigt utföra arbetsuppgifter enligt närmaste chefs instruktion.

Kvalifikationer
Du har högskoleutbildning med personaladministrativ inriktning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Med motsvarande kunskaper avses att genom lång arbetslivserfarenhet tillägnat sig goda kunskaper inom ovanstående ämnesområden.

Vi ser att du är strukturerad, noggrann samt har en god servicekänsla.
Krav ställs på flexibilitet och mycket god samarbetsförmåga.
Erfarenhet av schemaläggning i dygnetruntverksamhet och kunskap om PA-systemet Palasso är meriterande liksom tidigare erfarenhet av personalarbete inom statlig förvaltning.

Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Upplysningar
Anställningen är på heltid. Tjänsten är tillsvidare men provanställning 6 månader kan bli aktuellt.
Våra medarbetare delar Migrationsverkets värderingar i sitt tjänsteutövande.
En jämn könsfördelning är för oss en självklarhet. Vi eftersträvar i övrigt en mångfald bland vår personal.
Vi tillämpar individuell lönesättning.
Vid tillsättning tar verket hänsyn till eventuell omplacering.
Tillträde: Sker efter överenskommelse.

Vill du veta mer
För ytterligare information kontakta enhetschef Leif Andersson, telefon 010-485 76 75 eller operativchef Joakim Adriansson, telefon 010-485 77 73 eller operativchef Johanna Sahlman, telefon 010-485 0580.
Fackliga kontaktpersoner SACO: Lars Petersson, telefon 010-485 29 76 alt. mailadress: lars.x.pettersson@migrationsverket.se
ST: Magnus Blomqvist, telefon 010-485 69 45 alt. mailadress Magnus.Blomqvist@migrationsverket.se

Ansökan
Välkommen att söka jobbet senast 2013-11-29 genom att klicka på knappen ”Ansök” nere till höger under denna annons.

 




 




 




 



Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Migrationsverket
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Dag , Heltid , Tillsvidareanställning
  • Publicerat: 8 november 2013

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024