OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Delegationen mot segregation är en statlig myndighet med uppdrag att bidra till att minska och motverka social och ekonomisk segregation på nationell, regional och lokal nivå. Myndigheten ska främja ökad samverkan mellan myndigheter, regioner, kommuner, organisationer inom det civila samhället, näringsliv, forskare och andra relevanta aktörer. Myndigheten ska även bidra till kunskaps- och erfarenhetsutbyte och sprida forskning och annan kunskap i frågor som rör segregation. I myndighetens uppdrag ingår också att fördela statsbidrag för arbete mot segregation.
Läs mer om myndighetens uppdrag här.
Vi är ca 16 personer som jobbar på Delegationen mot segregation. Den administrativa funktionen består av en chef och två handläggare och ansvarar för myndighetens hantering av ekonomi, verksamhetsstyrning, personal, IT, säkerhetsfrågor, lokaler, upphandling och inköp samt dokument- och ärendehantering. Vi köper bl.a. löne- och ekonomiadministrativa tjänster av Statens servicecenter.
Ansvarsområde
Som administrativ handläggare är du en administrativ koordinator och har en nyckelroll i organisationen. Det innebär att du arbetar övergripande med stöd till alla myndighetens verksamhetsområden, med särskilt fokus på myndighetens administrativa processer såsom personal- och ekonomiadministrativa ärenden, offentlighet och sekretess, dokument- och ärendehantering, inköp samt IT- och säkerhetsfrågor. Tjänsten innebär också att säkerställa ordning och kvalitet och driva utvecklingen av de administrativa processerna i samarbete med kollegor. I uppdraget kan även remisshantering och hantering av statsbidrag ingå.
Det dagliga arbetet innebär arbetsuppgifter inom HR- och ekonomiadministration, posthantering, registrering, diarieföring och hantering av handlingar som kommit in till, eller upprättats av myndigheten. Du kommer att arbeta med arkivfrågor och du är ett stöd för myndigheten i hanteringen av administrativa frågor.
Delegationen mot segregation är en liten myndighet vilket innebär att vi jobbar nära varandra i en dynamisk miljö där arbetsuppgifterna varierar från mer omfattande uppdrag till mer operativa stödinsatser.
Vi söker dig som:
• har utbildning, som arbetsgivaren bedömer relevant
• har flerårig erfarenhet av administrativt arbete vid statlig myndighet
• har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
• har god dator- och systemvana, inklusive Officepaketet
Det är meriterande om du:
• har erfarenhet och kompetens inom HR- och ekonomiadministration
• har erfarenhet av och kompetens om regelverk som styr arbetet med administration på myndighet
• har erfarenhet och kompetens inom planering och uppföljning av verksamhet
Vem är du som person?
I den här rekryteringen kommer stor vikt att läggas vid personlig lämplighet.
Vi söker dig som:
• arbetar självständigt och är initiativtagande
• har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan arbeta med flera olika arbetsuppgifter parallellt
• har god samarbetsförmåga och arbetar bra med andra människor
• är lyhörd och prestigelös
• är tydlig och säkerställer att budskap når fram, påminner och följer upp
• är strukturerad och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt samt sätter upp och håller tidsramar
Delegationen mot segregation strävar efter att ge lika möjligheter till alla och att vara fri från diskriminering. Vi är angelägna om att arbetsplatsen i så hög grad som möjligt speglar samhället i övrigt.
Information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Du anställs som handläggare med ovanstående arbetsuppgifter. Delegationen mot segregation tillämpar sex månaders provanställning.
Geografiskt läge: Huddinge, Stockholms län.
Intervjuer planeras att genomföras under vecka 32.
Är du intresserad?
För mer information om tjänsten kontakta
administrativ chef Christina Strömbäck, tel. 010-140 77 07, christina.stromback@delmos.se (i tjänst från 12 juli) direktör Anders Kessling 010-140 77 12, anders.kessling@delmos.se (under tiden 29 juni – 11 juli).
Andreas Linden för OFR/S, andreas.linden@st.org
Katarina Ramanius för Saco-S, tel. 010-140 77 14, katarina.ramanius@delmos.se
Sista ansökningsdag är den 18 juli 2021.
Välkommen att skicka in din ansökan bestående av cv och personligt brev genom att använda rekryteringsverktyget på vår webbplats.
Märk din ansökan med referensnummer DELMOS 2021/405.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Katarina Thomasson
08-736 11 26