OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Plan- och bygglovskontoret söker nu en erfaren administrativ handläggare som kommer att ha en viktig roll i vår förvaltning som till hösten kommer att flytta in i nya kontorslokaler med ett attraktivt läge vid vattnet. Du kommer vara en del av oss på plan- och bygglovskontoret som består av två verksamhetsområden. Planavdelningen upprättar ett flertal olika sorters planer för användningen av mark- och vattenområden i kommunen. Bygglovsavdelningen handlägger ett flertal olika ärendetyper som lov, anmälningar, tillsynsärenden samt strandskyddsdispenser. Aktuella dataprogram som vi arbetar med är Castor, Solen, Raindance, Heroma, Auto-Cad, Adobe Illustrator m.fl.
ARBETSUPPGIFTER
Din roll som administrativ handläggare innebär ett omväxlande arbete. Du ansvarar för administration, handläggning av OVK- ärenden samt förvaltningens dataansvarig. Den administrativa delen innebär vanligt förekommande arbeten bl.a. posthantering, bearbetning av fakturor m.m. Som OVK-handläggare så registrerar du ventilationsprotokoll och handlägger dessa ärenden för att säkerställa att fastighetsägare sköter sina anläggningar för ett gott inomhusklimat. Din roll som dataansvarig innebär bl.a. att du är duktig i förvaltningens datasystem och kan ge support till dina kollegor. Till hjälp finns kommunens It-support Fiberstaden. I rollen som dataansvarig ingår även att vara förvaltningens It-representant där du kommer vara kontaktperson för våra system och sköta dialogen med IT-avdelningen och kommunens supportavdelning.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant eftergymnasial utbildning. Du bör ha flerårig relevant yrkeslivserfarenhet med god erfarenhet av att arbeta med administration, handläggning av ärenden från start till mål, datateknisk erfarenhet samt vana samt arbeta i olika datamiljöer. Meriterande är om du har relevant datautbildning. Du har god service-och samarbetsförmåga, är positiv och har gott ordningssinne samt mycket god datorvana. Stor flexibilitet är ett krav eftersom det handlar om en kombinationstjänst där de olika arbetsuppgifterna kräver förmåga till planering och där också beslut fattas som kan innebära snabba förändringar. Du behöver också vara lyhörd, ansvarsfull, ta egna initiativ och kunna arbeta självständigt. Vi tillämpar årsarbetstid, vissa perioder under året har högre arbetsbelastning vilket kan medföra längre arbetsdagar.
ÖVRIGT
Då vi har behov av att tillsätta vakansen så snart som möjligt tillämpar vi löpande urval. Löpande urval innebär att vi kommer att stänga rekryteringen senast 31 augusti men att det kan komma att ske innan om vi hittar rätt kandidat. Vi vill därför uppmana dig att söka vakansen snarast.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hudiksvalls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Hudiksvalls kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Läs mer om Hudiksvalls kommun på vår hemsida www.hudiksvall.se och om att leva, verka och bo i Hudiksvall på www.tillhudiksvall.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Kommunchef Bengt Friberg
0650-19120, 070-561 15 02
Personalchef Maria Larsson
0650-19369, 070-367 57 93
Ordf. Byggnadsnämnden Ann Berg
0650-19440, 073-157 80 40
Eva Wannberg, Vision
0650-19169, 070-267 52 85
Plan- och bygglovschef David Tornberg
0650-19320