Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Läkemedelsverket är en kunskapsintensiv myndighet som erbjuder dig intressanta arbetsuppgifter i en spännande och lärorik miljö. Vi verkar för att läkemedel och övriga produkter inom vårt ansvarsområde är säkra, effektiva och av god kvalitet. Vi bidrar till en bättre folk- och djurhälsa och till utvecklingen av hälso- och sjukvården, den medicinska forskningen och industrin i Sverige och Europa. Vi som arbetar på Läkemedelsverket är stolta över det viktiga uppdrag vi har, och vår arbetsmiljö präglas av generositet, kunskapsspridning och ständigt lärande i vardagen.

Vår verksamhet
Enheten för Medicinteknik ansvarar för reglering och tillsyn av medicintekniska produkter och deras tillverkare. Målet med vår verksamhet är att patienter och användare skall ha tillgång till medicintekniska produkter, som är säkra och effektiva. Idag räknar man med att det finns cirka 800 000 medicintekniska produkter på marknaden och dessa produkters betydelse för vården ökar ständigt. Enheten för medicinteknik består av en bred sammansättning av kompetenser, vilket ger en god förmåga att se helheten i de frågor vi hanterar och skapar därigenom en stimulerande miljö för kompetensöverföring. Tillsyn inom medicinteknik är en internationell angelägenhet varför en ökad del av arbetet görs i samarbete med kollegor vid andra europeiska myndigheter. Enheten representerar myndigheten i ett flertal EU-arbetsgrupper. 

Vi söker nu en administrativ handläggare till gruppen Säkerhetsövervakning som idag består av 15 personer varav två administrativa handläggare.

Dina arbetsuppgifter
De administrativa uppgifterna kan exempelvis handla om att sammanställa information, föra in information i databaser och söka efter information. Du kommer att samverka med och ingå i flera team varav ett är tillsammans med övriga administratörer på enheten. Arbetet innebär administrativ hantering av inkomna rapporter och anmälningar om negativa händelser och tillbud med medicintekniska produkter från bland annat tillverkare, hälso- och sjukvård samt trendbevakning av dessa. Enheten har ett processorienterat arbetssätt och det pågår utveckling av såväl våra interna processer som våra IT-stöd där vi hoppas att du vill bidra utifrån din tidigare erfarenhet och dina tidigare roller. Andelen av de administrativa uppgifterna kan variera över tid och ha inslag av registreringsuppgifter.

Din bakgrund
Vi söker dig som har gymnasieexamen samt sekreterar- eller registratorutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som arbetsgivaren bedömer som relevant. Du har några års arbetslivserfarenhet av kvalificerat administrativt arbete. Du har mycket goda datorkunskaper, inklusive goda kunskaper i Excel och har lätt för att uttrycka dig i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Det är meriterande om du har jobbat på en myndighet eller inom en medicinteknisk verksamhet.

Dina personliga egenskaper
Du tar ansvar för din uppgift och driver ditt arbete vidare på ett strukturerat sätt. Du planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt och inom överenskomna tidsramar. Då vår verksamhet präglas av ett högt tempo och där förutsättningarna snabbt kan förändras bör du ha lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och se möjligheter i förändringar. Arbetet innehåller många olika uppgifter och det krävs en flexibilitet och att du är stresstålig. Du har både intresse, vilja, förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Sista ansökningsdag: 2023-01-16
Anställningsform: Tillsvidare
Tillträde: Enligt överenskommelse
Enhet: Medicinteknik
Diarienummer: 2.4.1-2022-102393

Vi tillämpar 6 månaders provanställning. 

Vi värdesätter mångfald och välkomnar sökande med olika bakgrund.

Goda förutsättningar för balans i livet är viktigt för oss och vi tillämpar flextid och förmånliga villkor gällande bland annat semester. För att främja ett hållbart arbetsliv erbjuder vi friskvårdsbidrag samt möjlighet till friskvård på arbetstid. I den mån arbetsuppgifterna tillåter kan det finnas möjlighet att delvis arbeta på distans efter överenskommelse med chef.

Läkemedelsverket är beredskapsmyndighet, vilket innebär att vi genomför vissa bakgrundskontroller i samband med rekryteringar. Du kommer vid en eventuell intervju att behöva styrka din identitet samt uppvisa examensbevis och relevanta intyg

Kontakt
Du är välkommen att kontakta gruppchef Helena Henriksson. Du kan även kontakta de fackliga företrädarna Emelie Larsson, Saco och Pia Wictor, ST. Vi finns alla på telefon 018-17 46 00 eller nås genom e-post fornamn.efternamn@lakemedelsverket.se.

Välkommen med din ansökan!
Denna rekrytering sker helt genom Läkemedelsverkets försorg. Vi undanber oss därför telefonsamtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Läkemedelsverket
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 december 2022
  • Ansök senast: 16 januari 2023

Besöksadress

Uppsala Science Park, Dag Hammarskjölds väg 42
None

Postadress

Box 26
Uppsala, 75103

Liknande jobb


Inspektörer med ekonombakgrund

Inspektörer med ekonombakgrund

20 december 2024

20 december 2024

Internutredare

Internutredare

20 december 2024

Utredare

Utredare

19 december 2024