Administrativ handläggare

Administrativ handläggare

Arbetsbeskrivning

Unga, expansiva Bollebygd är en kommun med framtidspotential som präglas av en helhetssyn, hållbar utveckling och tillväxt. I kommunen är vi cirka 650 medarbetare och vi har några av Sveriges viktigaste uppdrag. Barns lärande, god vård och omsorg, hållbar samhällsutveckling och miljöfrågor är bara några exempel. Kommunen strävar efter att vara en attraktiv arbetsgivare där medarbetarskap och ledarskap präglas av delaktighet och påverkansmöjligheter.

I Bollebygd bor knappt 10 000 invånare. Endast 30 minuter från Göteborg, Borås och Alingsås ligger Bollebygd geografiskt bra till. Kommunen har ett rikt friluftsliv med skidbacke, vackra vandringsleder och golfbana i herrgårdsmiljö. Bollebygd har välutvecklade verksamheter med bra kvalitet och ett rikt näringsliv med över 1000 företagare. Läs gärna mer på bollebygd.se

Just nu pågår en omorganisation på nämnd- och förvaltningsnivå i Bollebygds kommun, en delning av nuvarande samhällsbyggnadsnämnden och samhällsbyggnadsförvaltningen. Om erforderliga beslut fattas söker Bollebygds kommun två administrativa handläggare till;
• Bygg och Miljönämnden
• Teknik och servicenämnden


ARBETSUPPGIFTER
Som administrativ handläggare arbetar du tillsammans med förvaltningschefen kring förvaltning och nämnd för att skapa bästa möjliga förutsättningar för ett väl fungerande samarbete mellan nämnd och förvaltningsledning.

I uppdraget ingår:
• Att driva och utveckla förvaltningens nämndprocess och dokumenthantering som till huvuddel finns i digital miljö
• Att utveckla/ansvara för informationssäkerhetsarbetet inom förvaltningen
• Systemförvaltning
• Olika utredningsuppdrag inom förvaltningen
• Administrativa uppgifter inom förvaltningen och i vissa fall samverkan med andra förvaltningar


KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som:
• har relevant högskoleutbildning, exempelvis offentlig förvaltning eller statsvetenskap
• har erfarenhet av att verka i en politiskt styrd organisation och av myndighetsutövning.
• är van att arbeta i system och med digitala verktyg
• kan arbeta självständigt och är noggrann i ditt arbete
• skapar goda relationer och lätt för att samarbete med andra.
• är en god kommunikatör som obehindrat uttrycker sig i tal och i skrift.
• tidigare arbetat som sekreterare i nämnd eller utskott är meriterande

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

Liknande jobb


Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

Handläggare för statlig ersättning, Socialförvaltningen centrum

20 december 2024

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

Sakkunnig till enheten för politisk beredning och samordning

19 december 2024

16 december 2024

18 december 2024